Viimasel ajal on siia tekkinud sisutihedaid vestlusi mängu dünaamikast. Samas kriibib minu D&D DM ja mängija hinge üks aspekt, millega 3,5 ja eriti 4 silma paistab - nimelt eeldus, et PC'de grupp on ühtne ning "funktsionaalne".
Mida ma siis silmas pean - kui mõelda kuidas mängud alguse saavad, siis tihti arutavad mängijad mitte selle üle, et millist rolli/tegelaskuju nad mängida tahaksid vaid selle üle, et kes millise klassi võtab, et oleks ikka kõik aspektid kaetud. Loogika siinkohal tavapäraselt see, et kehvasti "komplekteeritud" punt näeb rohkem vett ja vilet mööda ilma rännates ning ülesandeid lahendades.
Teine asi mis mind tugevalt häirib on see, et põhiraamatutesse on pea sisse kirjutatud (noh mitte otseselt sõnades vist kuid mõttes siiski), et grupi sisene dünaamika peaks olema teineteist toetav. Ühelt poolt ma saan sellest täitsa aru - mäng peab olema mõistetav ja piisavalt lihtne ka täiesti algajatele ning sellistele seltskondadele kes võtavadki seisukoha "Meie VS Maailm". Minu jaoks on see vaade siiski kaugelt liiga lihtsustatud.
Minu kui mängija jaoks on piiritu üksteisemõistmine, usaldus ja konfliktide puudumine grupis arusaamatu nähtus. Grupisisene egode kokkupõrge on minu meelest huvitav aspekt mängus ning mitte kuidagi ei saa ma ilma segadust tekitamata hakkama. Vastuolud PC tegelaste vahel on minu jaoks sama olulised ning nauditavad kui mängujoonis ise ja punt kus sellised vastuolud puuduvad tundub mulle pentsik. Eriti kui arvestada seda, et enamikul juhtudest ei oma tegelased pikka ühist minevikku vaid on juhuse tahtel kokku saanud ning toimima peaks tavapärane grupidünaamika (koondumine, konflikt, normaliseerumine, koostöö, mandumine, laialiminek).
küsimused teema edasiviimiseks, millele austet kaasvõitlejatelt ootan kommentaare:
1. Kas teid mängu eel käiv meta "ma tahan sõdalane olla aga ole sina preester ja meil on vaja võlurit ka!" ei häiri?
2. Kas eelistad ühtset PC'de punti või pigem naudid seda, kui pundis siseselt intriigid üleval on?
3. Millised on teie kogemused mängijate poolt juhitud tegelaste omavahelise dünaamikaga?
Tervis,
Kriza