Leht 1 koguhulgast 1
Rollimängulaager
Postitatud:
1:33 4. Juun 2010
Postitas Irve
Sisaliku koosolekul tekkis mõte, et ka tänavu võiks pisukese drägonilaagri korraldada. Selline umbkaunde mõte oli otsida mingi maapiirkonna koolimaja ja rihtida augustikuu pihta. Kommentaare/mõtteid/kriitikat?
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
10:19 4. Juun 2010
Postitas sentius
Pakun välja sisulise tegevuskava, mis kuulub siinkohal arutluse alla.
Kui ma nüüd nende kümne õlle vahelt õigesti mäletan, siis oleks plaan umbes selline:
Paneme kokku 4 gruppi.
Leiame 4 GMi, kes teevad kõik umbes 3-tunnise seikluse, kogu teema peaks haakuma
kuidagi moodulite vahel. Grupid vahetuvad GMide käe all, mängides järjepanu läbi sama
seiklust. Lõbusus seisneb selles, et pärastpoole annab võrrelda, kuidas erinevad grupid
(mis koosnevad erinevatest chaaridest) samu ülesandeid lahendavad.
Realistlikum oleks vist teha 3 gruppi ja 3 Gm-i, siis jõuab kah.
Mida analoogset on korra proovitud, aga siis üritati eelnevalt gruppide poolt seiklus välja
mõelda teistele, mis osutus liiga koormavaks ja eeltöö puudulikuks (sitaks lõbus oli ikkagi).
Vajalik oleks asjalik eeltöö koos miniatuuride/nuppude, välja prinditud kaartide jne näol.
Mina võiksin olla üks lõbus GM, kui sobib.
Mõtteid?
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
19:32 4. Juun 2010
Postitas Domino
Ma olen võtnud osa ühest sarnasest üritusest. Aastaid tagasi korraldas organisatsioon Pylades noortelaagried. Ühte noortelaagrisse sattus juhendajaks rollimängur. Vabaaja laagrist sai LARP/D&D laager.
Kuna kogu üritus läks noortele väga peale otsustas Pylades korraldada täitsa eraldi rollimängu laagri sama rollimänguri eestvedamisel.
Tegemist oli siis noortele, mitterollimänguritele või vähese kogemusega rollimänguritele suunatud üritusega. Koht oli vist Toolse noortelaager, kui ma õieti mäletan. Kogu laager kestis nädal kuni kaks (mälu veab alt). Kogu seltskond jaotati kaheks/kolmeks. Kokku oli laagris umbes 10-15 noort, vanuses 14-17, kui mu mälu mind ei peta. Ma täpselt ei mäleta, kas kohe algusest oli kolm DMi või oli neid kaks. D&D vahepeal sai harjutatud mõõga käsitlemis oskust ja iga paari päeva tagant sai käidud Toolse linnuse varemetes korralike lahinguid maha pidamas. D&D-st siis veel niipalju, et laagri lõpupoole anti tublimatele mängijatele ja asjast huvitatutele võimalus ise DM olla. Kogu mäng toimus juhendajate valvsa silma alla ja oli väga fun. Eriti kui juhendajad ise paariks tunniks mängu hüppasid ja rahuliku mängutempo TÄIELIKULT peapeale keerasid. Laagri lõpus toimus suurem "intriig/rollimängimise" larp, mis küll lõppes suure lahinguga, aga andis üsna hea ettekujutuse, mida muud annab teha larpis peale teiste boffriga tagumise.
Sama üritus toimus ka järgmine suvi. Pikki silmi sai oodatud ka kolmandat laagrit, aga Pyladese vähese finants võimaluste tõttu jäi kahjuks ära.
Kindlasti jäi kogu asjast äärmiselt positiivne mulje ja tulevikus tahaks kindlasti uuesti osavõtta või kuidagi moodi kaasaidata.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
19:54 4. Juun 2010
Postitas Irve
Sentiuse visiooniga suhtkoht nõus, kuid:
3 gruppi ja 3 mängu oleks vast optimum. Grupid siis vast neljased või kolmesed, igaühele antakse 3 tundi mänguaega.
Mõte selles, et mängujuht teeb kõik rollid ja asjad ette ära ja mängijad hüppavad sisse. Süsteem peaks olema piisavalt lihtne, et seda teha. Saab ette valmistada kompaktse põneva episoodi konkreetse looga.
Põhimõtteliselt võib mõelda ka paralleelsele lauamänguüritusele. Oleksin nõus mingil mõistlikul määral it-tuge tegema.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
21:32 4. Juun 2010
Postitas sentius
Minu tingimus: süsteem 4ed.
Sel on oma lihtsuse võlu impro üritusel.
(olen vahepeal asju lugenud rohkem ja nüüd tean ka reegleid paremini. ja reeglid on 4ed süsteemis head)
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
22:01 4. Juun 2010
Postitas Xan
4ed on hea, kui sa eelistad hack-n-slash tüüpi mängu, muidu see powerite laudalajatamine tüütab pikapeale ära. Sellest on siin muidugi varem ka räägitud, aga ka imho rollimänguosa on 4ed juures selgelt lahingiladususele ohvriks toodud.
Aga kui mäng orienteeridagi kollidehordi/npc-de grupi/peapaha viiludekstegemise peale, siis on 4ed 3 tunnise mängu puhul vist ilmselt tõesti parim valik.
Ma olen heameelega nõus olema üks DM-idest, suva siis mis D&D valitakse, 2, 3, 3,5 või 4.
Samamoodi olen ma muidugi käpp olema mängija. kas siis oma tiimiga või ka suvalises seltskonnas.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
22:07 4. Juun 2010
Postitas Irve
Arvan, et iga mängujuht valib omale reeglisüsteemi, mida tahab. Mida lihtsama süsteemiga tulla, seda mõistlikum: süsteemi õppimisele pole mõtet aega kulutada ja usun, et mõistlikum on mängida läbi huvitavaid lugusid kui õppida uusi reegleid.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
8:24 5. Juun 2010
Postitas docsf
Ideel on jumet. Eriti siis kui läheb käiku Irve mõte paraleelsest lauamänguüritusest.
Talvel külmade ilmadega sai mõeldud, et kuidas suvel läheme oma d&d grupiga mõneks nädalavahetuseks näiteks Aegnale mängima. Äkki annab sama põhimõtet ka natuke suurema grupiga rakendada?
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
10:44 5. Juun 2010
Postitas sentius
Teemat arutades oleme välistanud looduses mängimise.
Elu on näidanud, et heitlikud ilmastikuolud teevad oma kurja töö.
Süsteem peaks üks olema, sest kogu stoori peaks olema sama.
Kolm episoodi ühest seiklusest.
4ed on jah taktikaline võitlusmäng, aga samas see otseselt ei piira
rollimängulist suhtumist. 4ed on tunduvalt lihtsam kui 3.5ed,
seega ei kulu liigset aega mängumehaanikale.
Olekski põnev nii, et 3 erinevat mängujuhti seavad mängijad erinevat
sorti probleemide ette: kord on taktikaline võitlus, kord diplomaatia.
Chaare peaks minu arust saama teha mängijad ise.
Lisaks: kõrvalmänguks võiks olla chaaride duell, kus gladiaatorid selgitavad
välja parima.
Jah, ma olen hack'n'tactical'slash tüüpi mees, aga see ei ole rohkem vale
kui pühenduda peamiselt rollimängulistele elementidele.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
3:11 6. Juun 2010
Postitas Irve
Mina küll ei tahaks mängujuhti ühtse seikluse ja ettemääratud reeglistikuga kammitseda
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
4:19 6. Juun 2010
Postitas azrael
Ma arvan, et kõik mängud peaksid siiski toimuma sama reegelduse järgi - 3,5 tegelasega ei saa ju hopsti 4. väljalaske mängu hüpata.
Mitte, et ma osaleda saaks - olen ju ikka veel tugeva geograafilise puudega.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
12:10 6. Juun 2010
Postitas Irve
Tahaksin ikkagi promoda oma nägemust, sest arvan, et sellel on mitu eelist.
Ehk siis iga mängujuht peaks ette valmistama oma seikluse ja selles osalevad tegelased. Mängijad vahetuvad, aga lugu jääb fundamentaalselt samaks. Lisaks Sentiuse mainitud võrdlusmomendile oleks mängujuhid oma toimetamistes oluliselt vabamad (mina näiteks ei tahaks, et mulle süsteem ette öeldaks) ja teisalt saaksin mängida erinevamates huvitavates maailmades.
Kui mängin samade tegelastega, hakkaks see mängujuhivahetus pigem segama, sest too ei tea meie taustasid ja lisaks on seal ka mõned järjepidevusprobleemid.
Gothconil käib sama formaat täpselt antud loogika järgi: mängujuhid annavad end üles ja mängijad regavad end mängudele ära; igaühel on oma seiklus ja etteantud tegelased (kui ta neid pole enne koostöös valmis vorpinud) ja reeglistikku kas pole üldse või on see üliminimaalne. Aega on ju üpris vähe ja mängijad tahavad järgmisele mängule edasi liikuda.
Ma võtaksin üritusest osa ka sel juhul, kui ülalkirjeldatud süsteemi ei kasutataks, kuid arvan, et see on oluliselt mõistlikum kui kõik mängujuhid näiteks tollesama 4e lahingsüsteemi alla panna (mis mulle tõtt-öelda suhtkoht piirav ja ebaloogiline tundub)
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
19:18 6. Juun 2010
Postitas Teemon
nuh minu kõhutunne ütleb, et 3 tunniga on võimalik suht lihtne päästa-paha-kolli-käest-printsess hack-and-slash mäng teha. eeldus on ka see, et kõigis toimivates mängudes on samad ning lihtsad reeglid, et alguses ei kuluks x aega reeglitega kurssiviimisele. lisaks eeldab see mängujuhtidelt võrdlemisi karmi kätt ja osavat manipuleerimist mängu tempoga
aga kui seada eesmärgiks, et olukord lahendatakse hakkimise asemel rollimänguga, siis on täiesti etteennustamatu, kaua see aega võtab. üks grupp võib 2 tunni ja teine 8 tunniga seda lahendada, mis lööb kogu laagri mõtte sellisel kujul et kõik mängud kestavad samakaua täiesti uppi. nõme on olukord nii või naa, kui alternatiivid on mängu katkestamine 3h pasunahüüu peale vs 1 grupi 2h niisama lakkevahtimine ja tegevuse otsimine kuni eelmised oma asjad valmis saavad
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
12:25 7. Juun 2010
Postitas Jux
Rollimängulaager! Kiidan heaks! Kui kaua see üritus üldse kesta võiks, päev või 2?
Kas see 3-es tunnis püsimine väga oluline üldsegi on? Kui läheb teistel paar tundi kauem, ega see mingi traagika vist ka ei oleks. Saab ju samal ajal kuidagi ikka aega sisustada kui lakke vahtimisega. (Köh.. lauamängud .. köh) Selles suhtes puhast hack-n-slash festi ka nagu rollimängulaagrist ei ootaks. Kui 3-st DM-ist 1 seda teeb, siis ei ole see probleem.
Aga mina nõustun ka Irve ideega. Need 3 mängu ei peaks üksteisega kuidagi seotud olema + valmis tehtud tegelased ja kui drägonit mängitaks, siis 4e vastu pole mul jätkuvalt midagi.
Re: Rollimängulaager
Postitatud:
0:43 11. Juul 2010
Postitas Kriza
Tervitused ka minu poolt,
Oleksin samuti valmis kaasa lööma nii DM'ina kui ka mängijana. Eelistan küll ise 3,5 süsteemi, 4 mulle midagi ei pakkunud.
Samas arvestades kolme tunni pikkust seiklust per grupp ei pääse ükski tegelane oma arnegus kuigi kaugele. Pigem on leveldamise koht mängupäeva lõpus
. Seega on küsimus ainult selles, et kas mängulehed tehakse phe või teise raamatu järgi.
Kui Xan samuti DM'ina tegutseb ja juhuslikult mõnd meie põhipundi mängijat kaasa mängimas ei ole, siis saaksin teha üht juba korra kasutatud plotti, mis hack and slash vendadel ajud täiega krussi keerab
ja seda sõltumata mängu reeglite versioonist.
Aga anyway - mõttel on jumet ning olen nõus kaasa lööma kui vähegi võimalust on.
Tervis,
Kriza