Legend/RuneQuest
Postitatud: 14:33 24. Mär 2012
Pannes siin otsingusse "RuneQuest", ei leita ühtegi vastust. POZOR dragon.ee ja kogu see kamp siin! Maailma parim fantasy systeem ja meite maal sellest justkui ei teatakski.
RuneQuestil on tugev ajalugu mis ulatub '70-sse. Pärineb see siis Chaosiumi firmalt kus taheti luua realistlikum fantasy RPG kui seda oli tollane D&D. Mäng kogus enam tuntust just UKs. Sellest mängust tulenevalt on tehtu universaalne BRP (basic role play) süsteem ja kuulsa Call of Cthulhu RPG juured ulatuvad kah just RuneQuestini.
RQ on seni tihedalt seotud olnud sellise settinguga mille nimeks on Glorantha. See on selline kiiksuga fantasy, millel on lojaalne (vananev) fännibaas, kuid see ei pruugi just igaühele sobida. Näiteks on seal selline rahvus nagu .
RQ on näinud mitmeid versioone ja vahetanud kirjastajaid. Loodi RQ1, RQ2, RQ3. Sel sajandil võttis mängu kirjastamise enda õlule Mongoose Publishing (paranoia, traveller) ning lõi siis järgmised versioonid sellest mängust: (Mongoose RuneQuest) MRQ1 (RQ4), MRQ2 (RQ5).
MRQ2 on hetkel viimane RQ versioon. Just selle versiooniga on tehtud kõige tähtsamad muudatused sellele mängule, mis rõõmustab kõiki vanu ja uusi fänne. Aastal 2011 aegus Mongoose Publishing firmal Glorantha settingu kasutamise litsents ning otsustati sellega mitte jätkata ning luua uus tootesari samal mängu süsteeml - sündis Legend.
Legend on siis settinguvaba RPG, mis kasutab MRQ2 mängu süsteemi. Natuke küll kohitsetud kujul, kuid siiski vana MRQ2 materjaliga ühtiv. Üldiselt pole keeruline kogu RQ varasemaid materjale Legend mängus kasutusele võtta.
Kuidas seda siis teile müüa? Miks? Sest see on hulka parem kui igasugune dnd oli ning olema saab! Inimesed kes RQd proovivad, ei vaata tagasi.
Lühidalt on tegemist fantasy mänguga, d100 süsteemil, millel on lihtsad ent loogilised reeglid. Võrreldes teiste mängudega, peetakse seda üheks "realistlikumate" reeglitega fantasy RPG-ks. Legend mängust olen ma võimeline rääkima pikalt ja laialt, sest seda mis on awesome, on selles raamatus palju-palju, aga kes see ikka pikka juttu viitsib lugeda, seega viskan siia nimistu asju mis on awesome:
- Leveleid pole, sinu karakter koosneb skillidest mida saad mängu jooksul arendada
- Sa valid endale unikaalse võitlus-stiili (skilli) mis tuleneb sinu kultuuri taustast (mõõk+kilp, 2-käe haamer, jne)
- Turvis vähendab sisse-saadud dämmi (aeglustab sind, ega muuda raskemaks sulle pihta saamist)
- Kaitse jaoks on omad skillid: parry ja evade
- HP on jaotunud keha piirkondadeks laiali, see kuhu pihta saad, loeb!
- Turvist soetad sa kah kehapiirkondadele eraldi
- Failitud rünnak on sama moodi ohtlik nagu näiteks failitud kaitse (kombat manöövrid)
- Kombat manöövrid! Õnnestunud pihtalöök vs ebaõnnestunud kaitse annab lisaks damagile veel taktikalise valiku kombat manöövritest sõltuvalt sellest, mis relvaga virutad (purusta armor, tekita verejooks, jne)
- Kombat manöövrid! Failitud rünnak võib provokida vastasele kombat manöövri - (tee ta relvituks, lükka pikali, jne)
- Magic is AWSMSOUCE! Koos lisadega on sellised maagiad mängus olemas: common magic, divine magic, sorcery, spirit magic, blood magic. Igaühel neist on oma väike mehaaniline kiiks mis teeb selle kasutamise unikaalseks.
- Ühe maagia kasutamine reeglina välistab teist, nii et piisab ühe maagia mehhaanika selgeks tegemisest
- Maagiat on võimalik "mõistusega" kasutada. Sa saad loitsu tugevust tuunida, mis võimaldab oma jõudu säästa ning selle tulemusena puuduvad siin mängus "nõrgad lvl1 spellid"!
- Karakterit luues vormub välja ka su karakteri taust: kultuuritaust (barbarian, civilized, nomad, primitive), sõbrad, vaenlased, amet, (dramaatilised) juhtumid lapsepõlves, jne
- Core raamat PDF kujul maksab 1$: http://rpg.drivethrustuff.com/product/97239/Legend
Vahepeal on kuulsad MRQ2 uuenduste autorid lahkunud Mongoose Publishingist ning loonud oma firma kus treivad praegu uut versiooni RQ mängust. Suvel peaks nägema ilmavalgust uhke RuneQuest 6, mis peaks 90% kattuma Legend rpg-ga.
RuneQuestil on tugev ajalugu mis ulatub '70-sse. Pärineb see siis Chaosiumi firmalt kus taheti luua realistlikum fantasy RPG kui seda oli tollane D&D. Mäng kogus enam tuntust just UKs. Sellest mängust tulenevalt on tehtu universaalne BRP (basic role play) süsteem ja kuulsa Call of Cthulhu RPG juured ulatuvad kah just RuneQuestini.
RQ on seni tihedalt seotud olnud sellise settinguga mille nimeks on Glorantha. See on selline kiiksuga fantasy, millel on lojaalne (vananev) fännibaas, kuid see ei pruugi just igaühele sobida. Näiteks on seal selline rahvus nagu .
RQ on näinud mitmeid versioone ja vahetanud kirjastajaid. Loodi RQ1, RQ2, RQ3. Sel sajandil võttis mängu kirjastamise enda õlule Mongoose Publishing (paranoia, traveller) ning lõi siis järgmised versioonid sellest mängust: (Mongoose RuneQuest) MRQ1 (RQ4), MRQ2 (RQ5).
MRQ2 on hetkel viimane RQ versioon. Just selle versiooniga on tehtud kõige tähtsamad muudatused sellele mängule, mis rõõmustab kõiki vanu ja uusi fänne. Aastal 2011 aegus Mongoose Publishing firmal Glorantha settingu kasutamise litsents ning otsustati sellega mitte jätkata ning luua uus tootesari samal mängu süsteeml - sündis Legend.
Legend on siis settinguvaba RPG, mis kasutab MRQ2 mängu süsteemi. Natuke küll kohitsetud kujul, kuid siiski vana MRQ2 materjaliga ühtiv. Üldiselt pole keeruline kogu RQ varasemaid materjale Legend mängus kasutusele võtta.
Kuidas seda siis teile müüa? Miks? Sest see on hulka parem kui igasugune dnd oli ning olema saab! Inimesed kes RQd proovivad, ei vaata tagasi.
Lühidalt on tegemist fantasy mänguga, d100 süsteemil, millel on lihtsad ent loogilised reeglid. Võrreldes teiste mängudega, peetakse seda üheks "realistlikumate" reeglitega fantasy RPG-ks. Legend mängust olen ma võimeline rääkima pikalt ja laialt, sest seda mis on awesome, on selles raamatus palju-palju, aga kes see ikka pikka juttu viitsib lugeda, seega viskan siia nimistu asju mis on awesome:
- Leveleid pole, sinu karakter koosneb skillidest mida saad mängu jooksul arendada
- Sa valid endale unikaalse võitlus-stiili (skilli) mis tuleneb sinu kultuuri taustast (mõõk+kilp, 2-käe haamer, jne)
- Turvis vähendab sisse-saadud dämmi (aeglustab sind, ega muuda raskemaks sulle pihta saamist)
- Kaitse jaoks on omad skillid: parry ja evade
- HP on jaotunud keha piirkondadeks laiali, see kuhu pihta saad, loeb!
- Turvist soetad sa kah kehapiirkondadele eraldi
- Failitud rünnak on sama moodi ohtlik nagu näiteks failitud kaitse (kombat manöövrid)
- Kombat manöövrid! Õnnestunud pihtalöök vs ebaõnnestunud kaitse annab lisaks damagile veel taktikalise valiku kombat manöövritest sõltuvalt sellest, mis relvaga virutad (purusta armor, tekita verejooks, jne)
- Kombat manöövrid! Failitud rünnak võib provokida vastasele kombat manöövri - (tee ta relvituks, lükka pikali, jne)
- Magic is AWSMSOUCE! Koos lisadega on sellised maagiad mängus olemas: common magic, divine magic, sorcery, spirit magic, blood magic. Igaühel neist on oma väike mehaaniline kiiks mis teeb selle kasutamise unikaalseks.
- Ühe maagia kasutamine reeglina välistab teist, nii et piisab ühe maagia mehhaanika selgeks tegemisest
- Maagiat on võimalik "mõistusega" kasutada. Sa saad loitsu tugevust tuunida, mis võimaldab oma jõudu säästa ning selle tulemusena puuduvad siin mängus "nõrgad lvl1 spellid"!
- Karakterit luues vormub välja ka su karakteri taust: kultuuritaust (barbarian, civilized, nomad, primitive), sõbrad, vaenlased, amet, (dramaatilised) juhtumid lapsepõlves, jne
- Core raamat PDF kujul maksab 1$: http://rpg.drivethrustuff.com/product/97239/Legend
Vahepeal on kuulsad MRQ2 uuenduste autorid lahkunud Mongoose Publishingist ning loonud oma firma kus treivad praegu uut versiooni RQ mängust. Suvel peaks nägema ilmavalgust uhke RuneQuest 6, mis peaks 90% kattuma Legend rpg-ga.