Foorumi rollimängu süsteem
Postitatud: 19:08 10. Jaan 2013
Mõtlesin siin proovida foorumi rollimängudele elu sisse puhuda, aga selle jaoks mõeldud alamfoorumisse ei saa uut teemat teha. Kirjutan siis siia.
Olen varemgi mõtelnud proovida foorumis rollimängu mängida, kuid nüüd ledsin ka mingi reeglistiku mis päris lahe tundub.
Mängu (süsteemi) nimeks on Epistolary, mis tähendab posu kirju, mis jutustavad tervikuna ühe loo. On olemas episrolaarromaane ehk kiriromaane nagu Dracula. Midagi sellist on ka selle mängu tulemiks.
Reeglid on alla laetavad siit:
https://dl.dropbox.com/u/8158761/Episto ... 111027.pdf
ja pärinevad siit:
http://www.rpggeek.com/rpgitem/111293/epistolary-rules
Et mängust aimu anda, seletan natuke kuidas see mäng käib, kuid et ise mängida, oleks soovitatav need ikkagi läbi lugeda.
Mängu mängib 2-4 inimest. Seega esimese asjana lepitakse kokku, kellega mängima hakatakse. Lisaks sellele lepitakse kokku ka setting ehk maailm kus lugu aset leiab. Settingud on näiteks: zombi apokalüps, 1920 New England koos Cthulhu mythosega, mingi ajalooline periood, Middle Earth, Star Trek, aurupunk, vms. Lisaks settingule võiks kirja panna ka ootused, millest see lugu räägib. NB! siin mitte lugu ette rääkida, vaid natukene valgustada teisi mängijaid, mis suunas lugu areneda võiks - näiteks mõrva müsteerium.
Kui see on paigas, siis tutvustab lühidalt iga mängija enda karakterit keda ta kehastama hakkab. Lisaks on soovitav mainida ka seda, mis teise karakteriga ja kuidas ta seotud on. Karakterid võivad olla ka võõrad ja nende suhe võib mängu käigus selguda. Lisaks on karakteril ka mingi motivatsioon, mida ta üritab saavutada ja mis mängu käigus võib muutuda.
Mängu kulg on selline, et mängijad kirjutavad kordamööda väikeseid peatükke. Peatükke on kaht tüüpi. Enamuse moodustavad karakterite peatükid. Neid tuleb kirjutada nagu päevikut, kirja, blogi või audio/video logi ja seda mina vormis. Karateri peatükk peab lõppema kas hästi või halvasti sellele karakteri suhtes. Pärast karakteri peatükki kirjutab autor järgmise peatükkile 3-5 teemat, mille vahel järgmine mängija oma peatüki teema valida saab.
Vahel harva kirjutab keegi ka seda teist tüüpi peatüki. See on "Ephemera" ehk ühepäeva kirjutis. Seda ei kirjutata mina vormis. Seda tuleb kirjutada nagu mingit ajakirja artiklik, politsei raprtit või muud kirjutist, mille on kirja pannud keegi kõrvaline isik. Ephemera peatüki teema valitakse kah eelnevalt koostatud listist.
Reeglites räägitakse veel story punktidest, mis määravad kuna järgmine Ephemera peatükk tulema peaks ja kuna lugu lõpeb. Viimasena kirjutatakse ka epiloog, mis lõpetab antud loo.
Ja lõpetuseks üks näidismäng:
Mina sooviks seda proovida. On äkki teisi veel?
Olen varemgi mõtelnud proovida foorumis rollimängu mängida, kuid nüüd ledsin ka mingi reeglistiku mis päris lahe tundub.
Mängu (süsteemi) nimeks on Epistolary, mis tähendab posu kirju, mis jutustavad tervikuna ühe loo. On olemas episrolaarromaane ehk kiriromaane nagu Dracula. Midagi sellist on ka selle mängu tulemiks.
Reeglid on alla laetavad siit:
https://dl.dropbox.com/u/8158761/Episto ... 111027.pdf
ja pärinevad siit:
http://www.rpggeek.com/rpgitem/111293/epistolary-rules
Et mängust aimu anda, seletan natuke kuidas see mäng käib, kuid et ise mängida, oleks soovitatav need ikkagi läbi lugeda.
Mängu mängib 2-4 inimest. Seega esimese asjana lepitakse kokku, kellega mängima hakatakse. Lisaks sellele lepitakse kokku ka setting ehk maailm kus lugu aset leiab. Settingud on näiteks: zombi apokalüps, 1920 New England koos Cthulhu mythosega, mingi ajalooline periood, Middle Earth, Star Trek, aurupunk, vms. Lisaks settingule võiks kirja panna ka ootused, millest see lugu räägib. NB! siin mitte lugu ette rääkida, vaid natukene valgustada teisi mängijaid, mis suunas lugu areneda võiks - näiteks mõrva müsteerium.
Kui see on paigas, siis tutvustab lühidalt iga mängija enda karakterit keda ta kehastama hakkab. Lisaks on soovitav mainida ka seda, mis teise karakteriga ja kuidas ta seotud on. Karakterid võivad olla ka võõrad ja nende suhe võib mängu käigus selguda. Lisaks on karakteril ka mingi motivatsioon, mida ta üritab saavutada ja mis mängu käigus võib muutuda.
Mängu kulg on selline, et mängijad kirjutavad kordamööda väikeseid peatükke. Peatükke on kaht tüüpi. Enamuse moodustavad karakterite peatükid. Neid tuleb kirjutada nagu päevikut, kirja, blogi või audio/video logi ja seda mina vormis. Karateri peatükk peab lõppema kas hästi või halvasti sellele karakteri suhtes. Pärast karakteri peatükki kirjutab autor järgmise peatükkile 3-5 teemat, mille vahel järgmine mängija oma peatüki teema valida saab.
Vahel harva kirjutab keegi ka seda teist tüüpi peatüki. See on "Ephemera" ehk ühepäeva kirjutis. Seda ei kirjutata mina vormis. Seda tuleb kirjutada nagu mingit ajakirja artiklik, politsei raprtit või muud kirjutist, mille on kirja pannud keegi kõrvaline isik. Ephemera peatüki teema valitakse kah eelnevalt koostatud listist.
Reeglites räägitakse veel story punktidest, mis määravad kuna järgmine Ephemera peatükk tulema peaks ja kuna lugu lõpeb. Viimasena kirjutatakse ka epiloog, mis lõpetab antud loo.
Ja lõpetuseks üks näidismäng:
Mina sooviks seda proovida. On äkki teisi veel?