Postitas Irve 20:46 14. Sept 2007
Foorumikaevur kaevab üles igiammuse teema koputab paar korda klaviatuuriga tolmu pealt ning teavitab
Läksime Fallout pnp pealt gurpsi (4 väljalase) peale üle just paar mängu tagasi. Tundub nagu D&D veidi vabamas vormis, veidi hullupööra rohkemate reeglite, kuid üleüldise rohkema 2e tunnetusega.
Mis seni on esmatutvuse raames head silma jäänud? 3d6 visked annavad teatud stabiilsuse tegevustele - ei ole iga 20nes kriitiliselt hea või halb. Ühesekundilised raundid annavad raunditegevuste hulgale mõistlikud piirid, samas saab korraga harjumuspäratult vähe teha. Gurpsile on üks paremaid rollilehtede programme, mida mina arvutis näinud olen — näeb välja nagu rollileht, võimaldab otsimist ja ütleb kõikide oskuste jaoks, et mis leheküljelt nad leiad. Kuna tegu on universaalse süsteemiga, siis on ajastud kiviajast, fantasypõikega üli-ulm-tulevikku koos ajarändude ja mille iganesiga. Lühidalt: kui sul on rolli-idee, siis tõenäoliselt on selleks Gurpsis reegel olemas.
Neg. poolel on see, et kui sul on rolli-idee, siis tõenäoliselt on selleks Gurpsis reegel olemas. Lahing on piisavalt nobe, kui kord õpid ära kõik need hulgad erinevaid boonus-mitteboonus-oote- ja põikrünnakuid. Meie esimene lahing võttis 15 sek mänguaega ja nii tubli kaks-pool päris-ajas koos vanade heade reeglivaidlustega, mille 3e raames juba unustanud olin.
Ühesõnaga moraaliks: Kui rollimänguhuvi ei piirdu ainult mõõga ja võluriunistustega, on mõtet õppida pigem Gurps, kui d20 erinevad reinkarnatsioonid -- süsteemne lähenemine on mõnus.
Selline tähelepanek siis täna.