Siinkohal oleks paslik ära seletada põhiline mängumehaanika.
Loetakse "edukaid" viskeid. Edukaks loetakse visete arv mil täring näitab 8, 9 või 10. Kõik "kümned" veeretatakse uuesti, et saada rohkem edukaid viskeid. Kui tuleb veel kümneid, saab veel ümber visata. Kui on kasvõi üks edukas vise, loetakse tegevus korda läinuks.
Mida rohkem edukaid seda uhkem. Viis või enam edukat loetakse erakordselt hästi õnnestunuks tegevuseks.
Raskusaste avaldub läbi täringute ära võtmise või lisamise. Kui mängujuht otsustab et tegevus on raske, võtab ta mängijalt täringuid vähemaks, kui leiab et on lihtne, annab juurde.
Hea näide on näiteks kellegi ründamine, näiteks rusikaga. Kui Osavus+Kaklus on kellelgi kokku 6 täringut, ja ta ründab tegelast kelle Kaitse on 2, võetakse tema kuuest kaks maha ja ründamiseks jääb alles 4. Kui ta ründaks kedagi, kelle kaitse on 4, jääks tal alles vaid 2. Palju keerulisem tabada.
Või kui tegelane peab ühelt katuselt teisele hüppama aga suure vahemaa tõttu määrab mängujuht talle –2... lisaks sellele ei viska ta ära Tahe+Valitsus viset (raisk, raisk, kui kõrge!) ja saab oma sabinas veel –1... Paneb mõtlema kas hüpata või mitte...
Maagia puhul on samamoodi. Ei teki olukorda, kus mängujuht ütleb
"Ei, sa ei saa lennuloitsu teha, sul on Loitsimine vaid üks, ning Õhk samuti!" ta ütleb lihtsalt
"Tahad lennata? Kui kiiresti? Kui kõrgele sa tahad ulatuda?" mängija ei taha midagi üleloomulikult kiiret, kuid ta tahab et loits kestaks tavalise 15 minutit eduka kohta hoopis 30 minutit eduka kohta. Mängujuht määrab seetõttu tema viskele üldise keerulisuse tõttu näiteks –2 ja veel –1 kestvuse suurendamise tõttu. Kokku –3.
15 minutit eduka kohta on üldiselt meil selline tavaline kestvusaeg. Kui loits on väga võimas, buustib julmalt kiirust vms siis üldiselt minut eduka kohta ja lisarünnakuid vms veel võimsamat lubavad kestavad raundi eduka kohta.
Kui loitsija veeretab vaid ühe eduka, siis ta saavutab enamvähem soovitud efekti, kuid üsnagi ligadi-logadi. Kui saab aga 5 edukat või üle, saavutab ta üsnagi ideaalselt soovitu.
Nähtamatuse puhul olen ise kasutanud järgmist:
1 edukas: vari jääb maha
2-4 edukat: rünnates läheb nähtamatus maha (kahele asjale raske keskenduda)
5 või enam edukat: rünnates ei kuku nähtamatus maha (oled eriti hästi lainel)
Muidugi võid aga alati ettenägelik olla ja nähtamatust peale pannes loitsimisele –3 võtta, et nähtamatus rünnates maha ei kukuks.
Kui viskeks tuleb kokku 0 või vähem täringut, siis saab ikka visata ühte täringut, et viimases hädas üle jõu käivat üritamist etendada – tuleb teha Õnnevise. Kui veeretatakse „10“, siis saab hakkama küll ja jätkab niikaua veeretamist, kuni kümneid tuleb. Kuna Õnneviske sihtnumbriks on 10, siis 8 ja 9 õnnestumiseks ei loeta. Kui veeretatakse „1“, tuleb Käkk.