Olen kuulnud rollimängijatest, kes on loobunud larpidel käimisest pärast seda, kui nende hoolikalt ettevalmistatud tegelane esimese veerandtunni sees kellegi tapmisrõõmu rahuldama pidi.
Olen rääkinud rollimängijatega, kes samal põhjusel loobusid ühe või teise mängujuhi mängus tõsisemast rollimängust ja süvenemisest oma tegelaskujusse ning hakkasid mängima ajutiste ja pinnapealsete tegelastega, kelle kaotamisest poleks kahju.
Mängija mätta otsast vaadates:
olen ise niiviisi kaotanud ühe tegelase ning see on ka minu omadest siiani ainus, kes on surma saanud. Lühidalt situatsiooni kirjeldades: tuli mängu uus tüüp, kes oma esimesel kaasalöömisel võttis eesmärgiks aasta-poolteist tõsiselt välja mängitud persoonid enda lõbuks ja mängijate vihastamiseks ära killida ja viiski oma plaani täide. Rollisiseselt oli muidugi kõik väga kenasti ära põhjendatud. DM-i kommentaar hiljem oli selline, et viimane kord, kui see mees tema grupis mängib. Hiljem seda mängijat jälgides muudes mängudes olen jõudnud arvamusele, et see ongi suht ainus, mis talle mängus lõbu pakub. Muidugi teeb selline asi ettevaatlikuks ning pole mõtet tõsiselt mängida, kui sa oma kaasmängijat usaldada ei saa, seega hoidun nimetatud tüübiga edaspidi ühte gruppi sattumast. Ühesõnaga: ka parim ig põhjendus jätab ikkagi suhetesse og jäljed.
Mängujuhi mätta otsast vaadates:
mäng on siiski tinglik tegevus, mistõttu on soovitav teatav metamängulisus selles mõttes, et toimida mingil määral ka og teadmiste järgi mängu kui sellise huvides. Esiplaanil tuleks hoida siiski Lugu ja mängurõõm. Toetudes kuuldule, nähtule ja omadele kogemustele olen arvestanud järgmiste asjadega:
1) Kui mängija on näinud hulga vaeva tegelase loomisega ning tahab teda tõsiselt mängida, siis peab ta seda saama ning selles mõttes on kõigil mängijatel võrdsed õigused. Mis tähendab, et tegelase saatuse üle otsustab mängujuht, mitte kaasmängija, kelle motiivid ei pruugi ka parimatest põhjendustest hoolimata olla ig, vaid antakse järele kiusatusele hakata oma og arveid ja suhtumisi ig klaarima. Mul on enda grupis mängija, kelle tegelast olen olnud sunnitud just sel põhjusel poolteist aastat teistest tegelastest eemal hoidma, kuna usaldan mängijat kokku lasta vaid ühe kaasmängijaga, kelle puhul võib enam-vähem kindel olla, et ta kallale ei lähe. Ja samast teemast edasi
2) kaasmängija tegelase tapmisega võib täiesti teadmatult vastu taevast lennutada hea tüki Lugu, milles mängija ise muidu edaspidi seigelda oleks saanud. Nii et keerab nii teisele kui endale põhimõtteliselt.
Otseselt juttu vist polegi sel teemal grupis olnud, pigem on tegemist olnud sõnatu kokkuleppega üksteist mitte tappa. Aga kui sellest siin nüüd jutt juba käib, siis võin puhta südamega tunnistada, et tegelane, kes minu mängus teise mängija tegelase tapab, sureb kiiresti piinarikast ja häbistavat surma tagasituleku võimaluseta. Tõenäoliselt jääb ta ka edasistest mängudest välja. Arvestades, et mängijast saab "viimast võtta" siiski vaid olukorras, kus ta saab usaldada nii mängujuhti kui kaasmängijaid, olen katsunud probleemi ette välistada sellega, et olen võtnud vaid mängijaid, keda saan selles suhtes usaldada, ja nagu eespool mainitud, kahtluse korral lihtsalt pole teistega kokku lasknud.
Täpselt nõnda kui on võimalik leida täiuslik põhjendus tapmisele, on võimalik leida ka rolliline põhjendus tapmata jätmisele.