Foorumipõhine mäng?
Postitatud: 0:01 13. Juul 2006
Olge tervitatud, auväärsed!
Milline on Teie aus arvamine - kas võiks olla minekut natuke keerulisemal foorumipõhise rollimängu süsteemil?
Featuurid võiksid olla hetkemõtte ajel järgmised:
1) mitu tegevuspaika, igaüks eraldi alamfoorum siis (näiteks troonisaal, lossihoov, park, müür, lähedane metsaserv, \\\"Tümistava Tõpra\\\" kõrts), mille vahel sisseloginud mängija valib. Liikumine toimub muidugi silmapilkselt. Kui sisselogimine aegub, leiab mängija ennast automaagiliselt oma toast;
2) kohtade staatused - avalik (kõik kuulevad kõiki), poolavalik (võib olla kahe mängija vahel ühes kohas privaatvestlus), privaatne (mahub 2-3 mängijat, nende omavahelist juttu ei kuule keegi). Näiteks troonisaal on avalik (ei ole üldse tühja jutu ajamise koht ning seal peetakse ennast üleval vajaliku austusega), kõrts on poolavalik, romantiline grott lossipargis või mängija tuba on privaatne.
2a) nagu eelnevast ilmselt selgeks sai, on võimalik mängijail pidada omavahelisi vestlusi, mida teised ei kuule. Kui neid pidada poolavalikus kohas, võib süsteem juhuslikke tekstilõike kellelegi teisele näha anda, juhuslikkuse alusel või spiooniloitsu omajale.
3) mängijad saavad üksteist rünnata vaid harva ning rangete reeglite järgi. Ühe väeringi (mis wanast ajast üks tarkade poolt waimlistes asjades tarwitatud ajaühik on) käigus on igal mängijal võimalik täpselt 1 kord kedagi ära tappa, nii et see esialgu saladuseks jääb. Mängija, kes seda teeb, saab vigastada vastavalt teise tugevusele, kuid tulemuseks on alati ründaja võit. See, kui põhimõtteliselt on igaühel võimalik kellelegi ära panna, peaks muutma asja huvitavamaks (mänguteooriast tuntud nüansid).
3a) kui seesinane tapmine toimub poolavalikus kohas, võib kurba sündmust keegi juhuslikult näha, kes ise samas kohas viibib.
3b) mängijate tervis on avalik info ja sellest võivad teised ka järeldusi teha. Küll aga pole kellegagi võitlemine ainus viis tervist kaotada.
4) mängus on põhimõtteliselt olemas mõned loitsud või võimed - osa lihtsad, osa väga võimsad ja harva kasutuses. Näiteks:
4a) sideloits (kelleltki, kes omas toas ei viibi, privaatse kokkusaamise taotlemine), asendab ühendusevõtmiseks foorumite privaatsõnumit, kuid sisaldab ainult kutset vestlusele, mitte jutu sisu;
4b) leiuloits (annab kasutaja asukoha, kui too ei ole privaatses kohas);
4c) mürgisegamise võime (võimaldab salaja tappa siis, kui tapetav asub avalikus kohas);
4d) spiooniloits (suurem tõenäosus kuulda midagi pealt);
4e) nimekiri on põhimõtteliselt lahtine.
Võimalik mängusituatsioon on näiteks selline - 10-20 chari on lossis koos, vana kuningas on surnud ning kõrgest soost isikud peavad valima koidikul või näiteks 3 päeva pärast endi hulgast uue kuninga. Või vähemalt nende hulgast, kes selleks ajaks elus on. Kokku on sõidetud kuningriigi eri osadest ja seetõttu suurem osa rahvast ei tunne üksteist paremini, kui üldiselt tuntud isikute kohta teada on ja charide kirjeldustest lugeda võib.
Õnnestumise korral võib edasistes mängudes esimese mängu võitnud kuningas selle rolli säilitada
Loomulikult oleks osalemine tasuta ning tingimuseks vaid enese rollimängukohane sünnis ülalpidamine.
Tarkvaraliselt ei tohiks sellist ehitust teps mitte liiga raske olla ehitada. Vaevalt et see kuidagimoodi originaalne on, kuid eestikeelsus ja omad reeglid on ka wäärtused.
Jään ootama Teie tarkade mõtete vahetust.
Austusega,
Bartholomäus Honecker
Milline on Teie aus arvamine - kas võiks olla minekut natuke keerulisemal foorumipõhise rollimängu süsteemil?
Featuurid võiksid olla hetkemõtte ajel järgmised:
1) mitu tegevuspaika, igaüks eraldi alamfoorum siis (näiteks troonisaal, lossihoov, park, müür, lähedane metsaserv, \\\"Tümistava Tõpra\\\" kõrts), mille vahel sisseloginud mängija valib. Liikumine toimub muidugi silmapilkselt. Kui sisselogimine aegub, leiab mängija ennast automaagiliselt oma toast;
2) kohtade staatused - avalik (kõik kuulevad kõiki), poolavalik (võib olla kahe mängija vahel ühes kohas privaatvestlus), privaatne (mahub 2-3 mängijat, nende omavahelist juttu ei kuule keegi). Näiteks troonisaal on avalik (ei ole üldse tühja jutu ajamise koht ning seal peetakse ennast üleval vajaliku austusega), kõrts on poolavalik, romantiline grott lossipargis või mängija tuba on privaatne.
2a) nagu eelnevast ilmselt selgeks sai, on võimalik mängijail pidada omavahelisi vestlusi, mida teised ei kuule. Kui neid pidada poolavalikus kohas, võib süsteem juhuslikke tekstilõike kellelegi teisele näha anda, juhuslikkuse alusel või spiooniloitsu omajale.
3) mängijad saavad üksteist rünnata vaid harva ning rangete reeglite järgi. Ühe väeringi (mis wanast ajast üks tarkade poolt waimlistes asjades tarwitatud ajaühik on) käigus on igal mängijal võimalik täpselt 1 kord kedagi ära tappa, nii et see esialgu saladuseks jääb. Mängija, kes seda teeb, saab vigastada vastavalt teise tugevusele, kuid tulemuseks on alati ründaja võit. See, kui põhimõtteliselt on igaühel võimalik kellelegi ära panna, peaks muutma asja huvitavamaks (mänguteooriast tuntud nüansid).
3a) kui seesinane tapmine toimub poolavalikus kohas, võib kurba sündmust keegi juhuslikult näha, kes ise samas kohas viibib.
3b) mängijate tervis on avalik info ja sellest võivad teised ka järeldusi teha. Küll aga pole kellegagi võitlemine ainus viis tervist kaotada.
4) mängus on põhimõtteliselt olemas mõned loitsud või võimed - osa lihtsad, osa väga võimsad ja harva kasutuses. Näiteks:
4a) sideloits (kelleltki, kes omas toas ei viibi, privaatse kokkusaamise taotlemine), asendab ühendusevõtmiseks foorumite privaatsõnumit, kuid sisaldab ainult kutset vestlusele, mitte jutu sisu;
4b) leiuloits (annab kasutaja asukoha, kui too ei ole privaatses kohas);
4c) mürgisegamise võime (võimaldab salaja tappa siis, kui tapetav asub avalikus kohas);
4d) spiooniloits (suurem tõenäosus kuulda midagi pealt);
4e) nimekiri on põhimõtteliselt lahtine.
Võimalik mängusituatsioon on näiteks selline - 10-20 chari on lossis koos, vana kuningas on surnud ning kõrgest soost isikud peavad valima koidikul või näiteks 3 päeva pärast endi hulgast uue kuninga. Või vähemalt nende hulgast, kes selleks ajaks elus on. Kokku on sõidetud kuningriigi eri osadest ja seetõttu suurem osa rahvast ei tunne üksteist paremini, kui üldiselt tuntud isikute kohta teada on ja charide kirjeldustest lugeda võib.
Õnnestumise korral võib edasistes mängudes esimese mängu võitnud kuningas selle rolli säilitada
Loomulikult oleks osalemine tasuta ning tingimuseks vaid enese rollimängukohane sünnis ülalpidamine.
Tarkvaraliselt ei tohiks sellist ehitust teps mitte liiga raske olla ehitada. Vaevalt et see kuidagimoodi originaalne on, kuid eestikeelsus ja omad reeglid on ka wäärtused.
Jään ootama Teie tarkade mõtete vahetust.
Austusega,
Bartholomäus Honecker