Probleemiküti loomine
See jutt siin ei ole veel täielik, puudu on
üks tabel, näited ja varustusenäpsakas
Siin räägime tegelase loomisest. See on
väga lõbus ja ei tekita üldse elevust. Elevus
on keelatud.
Oma kaasmängijate nähes pead olema salajase
infoga väga ettevaatlik, salajaseks infoks tuleks lugeda
salajased oskused, salaühing ning mutantjõud. Mängujuhi
eest ära varja midagi! Katsed
mängujuhi eest midagi varjata lõppevad kohese ja
dramaatilise karistusega!
Ole teadlik võimalusest, et kaasmängijad
sohki tahavad teha ning raporteeri säärased ilmingult
koheselt mängujuhile. Lõdvestu ja tea, et
mängujuht nuhtleb sohitegijaid vastavalt. Lõdvestumine
on kohustuslik! Suutmatus lõdvestuda saab kohese korrektuuri
osaliseks!
Probleemiküti rollilehele on kantud
järgmised olulised andmed:
-
Oskuste valdkonnad nagu ka valikulised
oskused
vastavates valdkonda:
Kolm Tegutsemisvaldkonda
(Mänedžment, Vargsus, Vägivald)
Kolm Teadmisvaldkonda (Raud, Kood, Bio)
Kolm salajast oskust (mida
klassifitseeritakse kui Ebaharilikke, Ebavajalikke ja Ebatervislikke)
Elutähtis Energiarelvade
kasutamise oskus
Vägivalla all.
Kuni kuus vabatahtlikku oskust
ja kuus nippi tegevus- ja
teadmisvaldkondade all
- Töötamine teenusfirmas,
mis annab ühe kohustusliku teenusfirma poolt
Õpetatud oskuse
- Üks Mutantjõud
- Kuulumine salaühingusse
- 20 perverssuspunkti
- Kaks väljapaistvat käitumuslikku kiiksu,
millega võib teenida lisaperverssust
- Punane õiguskategooria
(näitab kui palju Raal sind usaldab)
- Varustus – Isiklik
varustus, mille pead ise ostma, ning määratud
varustus, mille annab Raal ning teenusfirmad
- 1000 krediiti kokkuhoitud raha (umbes
kuu jagu tavakulutusi)
Sul on autoriseering kõikide nende ressursside
kohta käiva edasise lisainfo lugemiseks. Kõik
tegelase loomiseks tarvilikud
tabelid on siin ka ära toodud. Suutmatust kõigi
vajalike lõikude ja tabelite põhjalikult tutvuda
loetakse allumatuseks ning võidakse karistada trahvidega.
Nimi ja sugu
Allpool on toonitud kastis ära toodud Alfakompleksi
nimekuju. Kuni sa sellega ühildud, võid valida
sellise nime nagu tahad. Raal valib kodanike nimed juhuslikult, ning
sinu nimi ei pea olema mõistlik, kui mängujuht seda
mõne vaid endale teada oleva põhjuse
tõttu eraldi ei nõua.
Sinu nimi
Alfakompleksi kodanikud nimetatakse järgmise skeemi
järgi:
[eesnimi]-[õiguskategooria
tähis]-[kodusektor]-[klooni number]
Eesnimi: Mõned neist
võetakse Vana Ajaarvamise andmebaasidest; mõned
on täiesti väljamõeldud. Üldiselt
üks sõna; mitmest sõnast koosnevad
eesnimed või nimed, millel on SiseSuurtäht on
taunitavad, kuid vastuvõetavad. Mõningates
sektorites valib Raal nimed juhuslikult; teistes annavad pedabotid ja
inimestest lastetoatöötajad ise nimed. Näiteks:
Villi, Lii, Vladimir
Õiguskategooria tähis:
Esimene sinu POKRSIV õiguskategooria täht.
Infrapunastel seda tähist ei ole, et Indigoga segi ei
läheks. Kõrgprogrammeerijad kasutavad U-d
Ultravioletse tähisena. Näiteks: Villi
(Infrapunane), Lii-U, Vladimir-P-
Kodusektor: Kolmetäheline kood,
millega tähistatakse üleskasvamise sektorit.
Arvestades kohustuste tõttu
ümbermääramist ja sektorites toimuvaid
katastroofe ei ole sa mängu alguses enamasti enam samas
sektoris. Näiteks: Villi-KPT, Lii-U-UTG,
Vladimir-P-AHA
Klooni number: Parajasti kasutusel oleva
kloonkeha number. Mängu alustad originaal Endaga, keda
nimetatakse ka "Priim", mille number on 1. Iga surma korral suurendad
klooni numberit ühe võrra. Näiteks:
Villi-KPT-1, Lii-U-UTG-6, Vladimir-P-AHA-4
Sabotaaþi ning tarkvaravigade tõttu
tekivad mõnikord noorkodanikud, kelle nimi on vigane:
John-Paul-George-Ringo, Tra-LAL-LAL-LAL-LAA, Huan-2-B-U-LVA,
127.168.0.1-localhost. Keskprotsessori bürkorkraatiakadalipp
sääraste kodanike ümbernimetamiseks on pikk
ja vaevaline; paljud kodanikud jõuavad saada
täiskasvanuteks enne kui neile õige nimi antakse.
Sugu ei ole Alfakompleksis määrav tegur.
Madala õiguskategooria kodanikud (seega praktiliselt
kõik) saavad igapäevaseid hormoonpreparaate, mis
minimeerivad soolised iseärasused ning kõrvaldavad
täielikult igasugused romantilised ja
füüsilised huvid vastassoo suhtes.
Su probleemiküttide rühm võib
ühel heal päeval sattuda rikkis sektorisse
või koguni Välismaailma, mis on Alfakompleksist
kaugel. Pärast päeva jagu sellistes tingimustes
viibimist, olles vaba igasugusest pärssivast
medikamendiannusest, hakkavad, eriti just gruppides, kus on
mõlemat sugu, tekkima uued huvitavad tunded.
Ükski puberteedi läbinud
rollimängija ei vaja tärkavate ihade
väljamängimiseks juhtnööre.
Mõned rollimängijad armastavad
sääraseid hormoonidest pulbitsevaid tegelasi
käsitleda läbi stereotüüpide:
Preilid pirtsutavad, itsitavad, teevad spontaanseid TeeTaolise
joominguid ja teevad nunnude bottide peale armsaid
häälutusi; meesterahvad
röhitsevad, pumpavad lihaseid, kratsivad end ning
lähevad puude vahele röökima ja
jõurama.
Teadmisvaldkonnad ja oskused
Noorkodanikuna lastetoas viibides õpetas Raal su
oma piiritus lahkuses lugema ja kirjutama ning koolitas sind kuues
laias teadmisvalkonnas, millele antud hinne paikneb numbrilises
vahemikus
1 (madal) kuni 20 (kõrge). Valdkonnad jagunevad
laias laastus kaheks: tegutsemine ning teadmised.
Vastavalt mängujuhi soovidele
määratakse sinu tegelase valdkondi iseloomustavad
numbrid
järgmiste meetodite abil. Kui
mängujuht peaks valdkonnad sinule kõigist teistest
erineval viisil määrama, tunnusta teda reeglite
individuaalse rakendamise puhul, mis on
temast tõepoolest eriti tähelepanelik. Kirjuta iga
oskuse
numbriline väärtus oma rollilehele.
- Ühtlane: Iga valdkonna
väärtuseks on 7
- Juhuslik: Veeretad iga valdkonna
saamiseks
20nest ja jagad saadud numbri kaheks. Kui saad vähem kui 4,
kirjutad 4.
- Keeruline: Iga valdkond algab 0st
(nullist), saad 40 oskuspunkti, mida võid valdkondade vahel
jagada. Iga oskus peab saama vähemalt 4 ja ühtki
oskust ei tohi tõsta üle 10.
(Su probleemikütil on ka kolm Salajast
oskust, aga neid ei määrata samal viisil. Selle kohta
on siin hiljem lausa eraldi peatükk.)
Tegevuste ja teadmisvaldkondade kohta on allpool kirjeldused.
Iga valdkond
sisaldab endas oskusi, millele võib spetsialiseeruda. Et
hoida ära sinu hämmeldumist, pead
kõigepealt mõistma oskuste olemust.
Oskused ja nõrkused
Oskus
on see, mida sinu probleemikütt mõnest
valdkonnast kohe eriliselt hästi
oskab — mingi kitsamalt piiritletud temaatika mõne
laiema oskusvaldkonna piires.
Kui tekib olukord, mis võimaldab
mõne oskuse kasutamist, pead kasutama
sellele oskusele anutd hinnangut ja ei tohi kasutada kategooria
Üldhinnet. Omandatud teadmiste Raali teenistusse
mitterakendamine on allumatus.
Oskused võib olla kas elutähtis, tavaline
või nipp:
-
Kõigil probleemiküttidel on
üks kohustuslik elutähtis
oskus: Energiarelvad — see tähendab
laserid. Energiarelvade
hinde saamiseks lisa oma Vägivallale 4 punkti. Kirjuta
Energiarelvade erioskus ja selle väärtus oma
Vägivalla valdkonna alla ka üles.
-
Tavaline
oskus on kasulik situatsioonides, mis probleemiküttide
missioonidel tihti ette tulevad — näiteks
Laskerelvad, Tallalakkumine või Jälitustegevus.
Laiad oskused on loetletud pärast
vastavate valdkondade all. Tavalise
oskuse hinde saamiseks lisa valdkonnahindele 4 punkti.
Näiteks kui sul on Mänedžment 5 ja võtad
laiaks oskuseks Tallalalakkumise (Mänedžmendi erioskus), on
sinu
Tallalakkumine (5 + 4 =) 9.
Tavalised oskused on ülevaatlikkuse
huvides kirjeldatud siinsamas tabelis. Mängujuhi loal
võid lagedale tulla ka isiklike oskustega.
Sul on luba oma suva järgi valida kuni kuus oskust.
Oskuse võtmiseks tee vastava valdkonna nime alla
õigesse lahtrisse oskusele antud hinde
näol täiendus.
Ühe valdkonna alla saab korraga panna kuni kolm
oskust. Oskuste õppimine ei ole kunagi kohustuslik,
aga Raali lahkelt pakutud privileegidest keeldumine
võib
tõlgenduda
allumatuseks.
Kui võtad koolitust mõnes
konkreetses oskuses, pead
võtma ka sellega kaasneva nõrkuse.
Nõrkus on mingi konkreetne valupunkt sinu
pädevuses, mis sümboliseerib selle
oskuse hankimisel tekkinud vajadust antud valdkonna tundidest poppi
teha.
Kirjuta oma nõrkus või
nõrkused oskuste juurde. Iga
nõrkuse hinne on
1.
Kui mängu ajal peaks selguma, et sinu
nõrkus ei piira sind sama tihti kui tavalisest oskusest kasu
on, võib lahke
mängujuht sulle tasakaalustava lisanõrkuse
määrata.
Sinu elutähtis energiarelvade oskus ei
põhjusta kompenseerivat nõrkust.
- Nipp on kitsas
erioskus, mis
mõjutab mingit kindlat sihtmärki või
väikest
gruppi (aga mitte sinu kaasprobleemikütte ega Raali), mingit
kindlat seadeldist (mitte mingit kindlat tüüpi, vaid
üht
konkreetset) või ülispetsiifilist situatsiooni. Iga
oskuse
järel on toodud ka nippide näiteid. Nipi hinde saamiseks lisa
valdkonna hindele 6. Nipp ei põhjusta
nõrkusi muudes valdkondades.
Igal tegelasel on alustades kuus
lahtrit nippide
jaoks — üks igas valdkonnas.
Ära neid kohe valigi; jäta nad tühjaks
(määramata).
Kui mängu ajal peaks tekkima olukord, milles võiks
nipist kasu
olla, võid mängujuhilt vaba
lahtri
täitmise luba paluda. Kui mängujuht lubab sul
soovitatud nipi rollilehele kirjutada, oled oma lahtri ära
kulutanud ja
elad oma nipiga kuni kloonid otsa saavad. Pärast
Paranoiaga
lähemalt tuttavaks saamist võid kõik
nipid ka alguses probleemikütti luues paika panna.
Tegutsemisvaldkonnad
Tegutsemise valdkond jaguneb
Mänedžmendiks, Vargsuseks ja Vägivallaks. Neid
kasutatakse maailma tajumisel ja mõjutamisel ja selleks, et
teiste kodanike, bottide ja Raaliga suhelda.
Valdkonnad võivad omavahel kattuda (samu
kompetentsivaldkondi katta), kuid selline tegevus on pigem erand kui
reegel.
- Mänedžment:
Mittevägivaldne ja mittetehniline suhtlus teiste tegelastega,
kes on sinu kohalolekust teadlikud. Mänedžmendi alla kuulub
tallalakkumine, altkäemaksud, enesekindlusega
löömine, kiirkõnelemine,
ähvardamine, agitatsioon, ülekuulamine ja muu suuline
tegevus. Mänedžment sisaldab ka teiste hügieeni,
väljanägemise kontrolli ja korrigeerimist ning
lojaalsusdemonstratsioone.
Mänedžment on samuti üldine
võime käituda korralikult või panna
teised käituma reeglitevastaselt.
Mänedžment ei hõlma tavaolukordades
asju, mis eeldavad mingisugustki tehnilist taipu nagu näiteks
meditsiinilised või psühholoogilised diagnoosid;
varustuse kalibreerimine või parandamine; need asjad
langevad Teadmisvaldkondade alla.
Tüüpilised Mänedžmendi oskused:
Agitatsioon, Hügieen,
Käojaanimine, Moosimine, Situatsioonitaju, Tallalakkumine,
Ähvardamine, Ülekuulamine.
Näiteid nippidest: Minu
teenusfirma töökaaslastelt kuulujuttude
väljapeilimine, Ülemus Judd-R-LKN-2-le pugemine,
"Kolm topsi ja vetikakuul" tüüpi petuskeemi
läbiviimine
- Vargsus: Üldine
nihverdamisoskus; suvaline mitteverbaalne katse midagi avastada
või füüsiliselt avastamist
vältida, asjade ja materjalide varjamine ja avastamine,
tähelepanu kõrvalejuhtimine, tähelepanu
kõrvalejuhtimisest hoidumine. Vargsus sisaldab ka turva- ja
seiresüsteeme.
Vargsus on rohkem kui hääletu kulg
mööda liikumiskoridore; vargsus kirjeldab ka
tundlikkust asjadele, mida ei tohiks märgata. Nii on Vargsus
ka üldine märkamis- ja
tähelepanuvõime.
Vargsuse alla ei käi reeglina alateadlikud sõnumid
ega sabotaaživarustus; need eeldavad teadmisvaldkondade rakendamist.
Tüüpilised Vargsuse oskused:
Hiilimine, Jälitustegevus, Käeosavus, Luuramine,
Maskeerumine, Ohutunne, Turvasüsteemid, Varjamine.
Näiteid nippidest:
Tablettide pihkupeitmine söömise asemel,
Märkamatu lahkumine töökohalt läbi
põrandas oleva õhutusluugi, Minu magamistoa
jukerdava turvakaamera töökorrasoleku
märkamine.
- Vägivald:
Füüsilised mittesõnalised katsed kedagi
vigastada, tappa või asju hävitada.
Vägivalla alla käivad kõik relvaoskused ja
lõhkamine. Elutähtis Energiarelvade oskus langeb
samuti vägivallavaldkonna alla.
Vägivald on ka sinu üldine
füüsilist tegevust juhtiv oskus ja sisaldab endas
jooksmist, hüppamist ja ka selliseid nokitsemisoskusi nagu
näiteks lukumuukimine, žongleerimine või punase
juhtme kolm sekundit enne plahvatust
läbilõikamisoskust.
(Kuigi valdkonna nimetus on "Vägivald" ja mitte
näiteks "Kehaline tegevus", ei tohiks arvata, et
Alfakompleksis on vägivald mingilgi määral
tavaline või heaks kiidetud asi. See mõte
võib su kaasprobleemiküttidele demoraliseerivalt
mõjuda. Kaasprobleemiküttide
demoraliseerimine on reetmine!)
Vägivald ei kata harilikult varustuse sabotaaži, mis oma
nüansside tõttu eeldavad Teadmisvaldkonna oskusi.
Tüüpilised Vägivalla oskused:
Alarelvad, Energiarelvad, Käsirelvad,
Käsivõitlus, Laskerelvad, Lõhkamine,
Osavus, Pardarelvad, Täppismõjutused, Viskerelvad.
Näiteid nippidest:
Minu
lemmikkumminuia "Nora" käsitsemine, Gordon-VLK torkamine
ribidesse nii nagu ta eriti vihkab, Kogu paki vetikakrõpsude
nosimine nelja sekundiga.
Teadmisvaldkonnad
Teadmiste alla kuuluvad valdkonnad Raud,
Kood ja Bio. Nende abil saab hinnata kas probleemikütt teab
mõnd teaduslikku fakti või tehnilist protseduuri;
kuidas värke kasutada, kalibreerida või parandada;
kuidas oma rühmakaaslaste varustust saboteerida.
Kõik kolm teadmisvaldkonda kattuvad suhteliselt
tihti. Võtame näiteks olukorra, kus soovid
medibotti tuunida nii, et su rühmajuht tuvastuks kui
jälk kombitsatega Alfakompleksi ründav tulnukas. See
võib sisaldada Raua- (biosensorite voolutaseme kruttimine),
Koodi (boti sensorite sisendit analüüsiva
alamprogrammi lisakonstandi kirjutamine)
või Biovaldkonna (boti biosensorite seadistamine)
teadmiste rakendamist. Sul on õigus mingi valdkonna
rakendumiseks mängujuhile hea põhjendus anda.
- Raud: Mehaanilised või
elektroonilised seadmed ja anorgaanilised materjalid, mille alla
käivad näiteks laser ja laskerelvad, turvised,
soomusvestid, botid, automaatautod ja muud sõidukid,
monitorid, elektriseadmed, elektrigeneraatorid, erinevad
inseneriteadused (keemia, mehaanika, elektroonika,
tuumafüüsika), kloonimispaagid, tankid jne.
Tüüpilised Raua oskused:
Bottide kasutus ja hooldus, Elektroonika, Elukeskkond, Keemia,
Mehaanika, Relvade ja turviste hooldus, Sõidukite kasutus ja
hooldus, Tuumaseadmed.
Näiteid nippidest: Minu
Õnnelaserpüstoli jõuväljundi
suurendamine, Barakkide kommimüügimasina veidra
hääle tegemise peatamine.
- Kood: Kõik, mis on seotud
andmete või tarkvaraga, sisaldab muuhulgas bottide ja
seadmete programmeerimist, operatsioonisüsteeme,
sideprotokolle, andmeotsingut ja analüüsi, turvalist
tarkvara, tarkvaraviiruseid ja usse, pihiputkade valedetektorite
programme ja (kõrgeimatel õiguskategooriatel)
isegi Raali enda sisemist ehitust. Mõned neist teadmistest
on sinu õiguskategoorial ka reeturlus.
Tüüpilised Tarkvara oskused:
Andmeanalüüs, Andmeotsing, Bottide programmeerimine,
C-Bay, Finantssüsteemid, Häkkimine,
Operatsioonisüsteemid, Sõidukite programmeerimine.
Näiteid nippidest:
Automaatauto SPD-1-he sassiläinud aju rahustamine,
Kõnelemine veidra häälega, mis ei luba
pihiputkal NDF-445 mind avastada.
- Bio: Bioloogilised ja orgaanilised
teemad ja seadmed, mis puudutavad tervist, biorelvasid, haigusi,
ravimeid, esmaabi, biokeemilist ravi, toiduvalmistamist,
mürke, baktereid ja orgaanilisi viiruseid,
kloonimisprotseduure, geenimanipulatsioone,
ellujäämist Välismaailmas ja
Välismaailma liikide mõistmist ja tuvastamist.
Tüüpilised Bio-oskused:
Bioteadused, Biorelvad, Elu Maal, Farmakoloogia, Kloonimine,
Psühhoteraapia, Ravimine, Sugereerimistehnikad.
Näiteid nippidest: Kuumast
Lõbust limase möksi tegemine, Kuumast
Lõbust happelise lahusti tegemine, Kuumast Lõbust
nõrgatoimelise lõhkeaine tegemine.
Oskused
Kui mõnd sinu poolt ihaldatud oskust alljärgnevas
tabelis pole, nõua seda mängujuhilt. Ta
võib seda lubada. Kui soovid midagi
avantüürlikku nagu näiteks
"Täiuslik vaenlase tuvastamine", eelda mängujuhi
õigustatud halvakspanu. Teiselt poolt võib
mõni süütu oskus nagu "Toitained" sinu
aktsiate väärtust mängujuhi silmis
tõsta.
Tegevusvaldkonna oskused
Mänedžment
Agitatsioon: hulga
inimeste enda soovide kohaselt tegutsema panemine
Hügieen: Iseenda, oma
elukeskkonna, rühmakaaslaste ja möödujate
puhtuse aatega vastavusse viimine
Käojaanimine: Oma kahtlaste
väidete tõepärasuse tagamine enesekinduse,
bluffimise ning häbematu jultumusega
Moosimine: Kodaniku või boti
petmine kiirkõnelemise, loogikalõksude ja
veenvuse abil. Siia alla ei käi füüsiline
käeosavus (see on Vargsuse all)
Situatsioonitaju: Tänavatarkused;
inimese, olukorra või väite
kiiranalüüs.
Tallalakkumine: Endast kõrgemate
silmis hea mulje jätmine
Ähvardamine: Sinust madalamate
silmis see head muljet ei jäta, kuid tagab sellegipoolest
nende koostöö
Ülekuulamine: Mutantkommudelt
kasuliku info väljutamine
Vargsus
Hiilimine: Märkamatult ringi
liikumine.
Jälitustegevus:
Kuidas panna lutikaid. Kuidas lutikaid ära võetakse.
Käeosavus: Asjade
märkamatult pihku ja taskusse ajamine.
Luuramine: Kellegi märkamatuna
jälitamine.
Maskeerumine: Kõrgema
õiguskategooria tunkede või plastikvuntside
kandmine nii, et see ei tundu idiootlik.
Ohutunne: Läheneva ohu
või varjatud jälgimise tajumine. Ei erine palju
probleemiküttide igapäevaseisundist, kuid selle
vahega, et sind häirivad vaid reaalsed ohuolukorrad.
Turvasüsteemid: Lukkude ja
turvaanduritega jahmerdamine.
Varjamine: Asjade oma kehale või
keskkonda peitmine; samuti teiste poolt peidetud kraami
märkamine.
Vägivald
Alarelvad: Leegiheitjad,
gausspüssid, mässijad ja igipopulaarne
plasmageneraator.
Energiarelvad: Kellegi laseri, helirelva
või põmmutiga tabamine. Tegemist on elutähtsa
oskusega. Energiarelvad ei ole kunagi nõrkuseks, samuti ei
lähe nad kuue oskuse all arvesse.
Käsirelvad: Kellegi
elektronmõõga, neuropiitsa või
kumminuia või primitiivrelvadega tabamine.
Käsivõitlus: Kellegi
löömine kui sul pole käsi, energia, laske,
viske ega pardarelvi.
Laskerelvad: Kellegi
tõugitspüssist, koonuspüssist
või muust tavapärast laskemoona kasutavast relvast
tabamine.
Lõhkamine: Kuidas TNT sind
ennast õhku laskmata plahvatama panna. Rohelisest
õiguskategooriast allpool on tegu reetliku oskusega.
Osavus: Kiire või
tasakaalustatud liikumine, gümnastika, hüpped.
Pardarelvad: Kellegi sõidukile
kinnitatud relvast tabamine.
Täppismõjutused:
Lukkude muukimine, uuride valmistamine, punase juhtme sekund enne
plahvatust läbilõikamine.
Viskerelvad: Kellegi tabamine granaadi,
tellise või kiviga.
Teadmisvaldkonna oskused
Nii nagu kõik teadmised omavahel kattuma kipuvad, kipuvad ka
siinsed oskused kohati üksteiseks üle minema. Ole
loov: terane mängujuht võib sulle väga
huvitavaid teadmisi lubada.
Raud
Bottide kasutus ja hooldus: Kuidas
medibotte, sõdibotte, jackbotte, korisbotte ning
sõidukite automaatpiloote kasutada ning parandada.
Elektroonika: Kuidas trükiplaate
ja mikroprotsessoreid ühendada.
Elukeskkond: Teadmised õhutus,
kommunikatsiooni, transpordi, elektri, vee ja
kanalisatsioonisüsteemidest. Kasulik, kui pead leidma
ventilatsioonišahti, et läheneva tulekahju eest
pakku pääseda.
Keemia: Palju erinevaid
kasutusvõimalusi, aga miskipärast kipuvad
mängijad seda alati lõhkeaine tegemiseks kasutada.
Mehaanika: Kuidas teha tõelisi
Rube-Goldbergist inspireeritud kaadervärke.
Relvade ja turviste hooldus: Teiste relvade
ja turviste saboteerimine ning enda omade sabotaaži eest kaitsmine.
Sõidukite kasutus ja hooldus:
Kuidas kasutada ja parandada eri tüüpi
sõidukeid: automaatautosid, roomukeid, lendbotte, koptereid
ja Pistriksõdalast.
Tuumaseadmed: Kuidas kasutada reaktorit
nii, et see sektorit radioaktiivsete jäätmetega
üle ei ujutaks.
Kood
Andmeanalüüs: Kuidas
Raali poolt genereeritud värgist aru saada
Andmeotsing: Kuidas Raali kasutades midagi
kasulikku leida
Bottide programmeerimine: Bottide
instruktsioonide ülekäimine.
C-Bay: Alfakompleksi oksionisaitidel
müümisel ja ostmisel parima hinna saavutamine.
Finantssüsteemid: Kuidas krediite
legaalsetel ja kriminaalsetel eesmärkidel turvaliselt
ühest kohast teise saada.
Häkkimine: Raali
süsteemidesse sisse murdmine. Mis saaks viltu minna? Reetlik
oskus alla Rohelise õiguskategooria.
Operatsioonisüsteemid: MemoMaxi
kloonikopeerimiskiipide korrigeerimine. Raali instruktsioonide
ümberkirjutamine. Reetlik oskus kui oled allpool Sinist
õiguskategooriat.
Sõidukite programmeerimine:
Sõidukite instruktsioonide ülekäimine.
Bio
Bioteadused: Teadmine mis võib
sind muteerida ja kuidas.
Biorelvad: Isikliku Musta Surma
või katku sisaldava relva meisterdamine. Reetlik kui oled
allpool Sinist õiguskategooriat.
Elu Maal: Puu eristamine kõrtest
või linnu eristamine elevandist, kui enamik kodanikke neist
kuulnudki pole.
Farmakoloogia: Ärksuse, unisuse,
õnnelikkuse või suvalise muu vaimse seisundi
tekitamine väikeste tablettide abil.
Kloonimine: Uute kloonide kasvatamiseks
kasutatavate paakide opereerimine ja remont. MemoMax koopiaseadmete
kasutamine nii, et uus kloon mäletaks ka oma nime ja
kinganumbrit.
Psühhoteraapia: Hulluse
tuvastamine; teiste aitamine hullusest tervenemisel või
selle süvendamisel.
Ravimine: Kuidas vigaseid ravida ja
tõbiseid tervendada või kindlustada, et nad ei
alluks ravile ega tervenemisele.
Sugereerimistehnikad: Biokeemilised ja
psühholoogilised meetodid alateadlikuks
mõjutamiseks.
Teenusgrupp ja firma
Sinu kloonimispaagist väljavalamise hetkel
määras Raal su mingisse teenusgruppi. Kui
14-aastasena lastesõimest lahkusid,
alustasid Infrapunase liinitöölisena
tööd ühes teenusgrupi teenusfirmadest.
Töötasid seal aastaid enne, kui Raal su
probleemikütiks määras. Teenusfirmas
töötad sa ka praegu kui parajasti missioonil
või surnud ei ole. Selles mõttes on probleemide
küttimine sarnane vabatahtlik pritsimees olemisega, tegu ei
ole lihtsalt vabatahtlikkusega ning tule all olekut tuleb rohkem ette.
Mõned teenusfirmad võivad oma poole
kohaga tööliseid veidi viltu vaadata, koheldes neid
kui kõrvalehiilijaid. Muidugimõista su oma
teenusfirma nii väiklane ju pole. Vähemasti loodad
seda; sinu otsekontaktid firmaga võivad varustuse ja info
hankimisel kasuks tulla.
Teenusgrupi määramiseks veereta 20nest ja imetle
siinsamas olevat teenusgruppide tabelit. Leia tabelis veeretatud numbri
tagant teenusgrupp millesse su teenusfirma kuulub. Siis vali vastavalt
teenusgrupile järgmine tabel ja veereta uuesti 20nest.
Tabelist leiad oma teenusfirma tegevusvaldkonna. Firmast
lähema info hankimiseks kõnele mängujuhiga.
Relvajõudude ja siseturva teenusgrupid piiravad
teenuste sisseostmist nende valdkondadega, mis ei ole seotud
turvaküsimustega. Ülejäänud
teenusgrupid on praegusel hetkel pigem reguleerivad agentuurid, mis
jälgivad enda alla kuuluvaid teenusfirmasid. Need teenusgrupi
bürokraatiaasutused ei ole absoluutselt mitte räigelt
korrumpeerunud sopaaugud, mis on täis lodevaid impotentseid
bürokraate. Ära mõtle nii.
Ükskõik kuidas nad ka ei käituks,
ära mõtle nii.
Teenusfirmade tabelid
Teenusgrupp
Selleks et oma teenusgruppi teada saada pead veeretama 20nest. Siis
vaata
oma teenusfirma teenusgrupi leidmiseks alljärgnevat tabelit,
eeldusel, et sind teisiti juhendatud pole. Konkreetse teenusfirma kohta
saad infot mängujuhilt.
1 |
Relvajõud (grupp) * |
2-3 |
Relvajõud (teenusfirma) |
4-5 |
Keskprotsessor |
6-8 |
Hoonestuse Arenduse Planeerimise ja Ajupesu Amet |
9 |
Siseturvalisus ** |
10 |
Siseturvalisus (teenusfirma) |
11-13 |
Tootmine, Jaotus, Logistika |
14-15 |
Elektriteenused |
16-17 |
Arendus & Disain |
18-19 |
Tehnoteenused |
20 |
Tööstusspioon või
sabotöör*** |
* Teenid Relvajõududes sees ja ei osuta
relvajõududele mingit teenust. Sa ei veereta teenusfirmat.
** Kirjuta oma rollilehe tagaküljele "Siseturvalisuse
agent".
Veereta veel mõni teenusgrupp. Sina oled siseturvalisuse
spioon
antud grupis. Teine grupp on katteorganisatsioon: koht, kus sa
kõikide teiste arvates töötad. Teenusfirma
oskuse saad
Siseturvalisuse, mitte oma teenusfirma kaudu.
*** Sind määrati mõnd teist
teenusfirmat luurama
või saboteerima. Veereta veel, et oma grupp leida, siis
veereta
kaks korda, et leida firmad. Esimene veeretus määrab
firma
kelle heaks tööd teed, teine veeretus kes on su
sihtmärk. (Kui veeretad kaks korda sama tulemuse, tegutsed
mingi
otsese rivaali vastu.) Palka saad sa mõlemalt, eeldusel, et
kuu aega vastu pead.
Relvajõud
Selle teenusfirma töötajad on
tsiviilisikutest
lepingulised töölised, kuid firmadesse
võidi nad
määrata juba varakult, kui nad
Relvajõududes
töötamise potentsiaali üles
näitasid.
1-2 |
Laskemoona värskendajad |
3-4 |
Relvajõudude ühendatud
sõbrad |
5-6 |
Ihukaitsjate sideteenused |
7-8 |
Plahvatuskaitsesirmide hooldus |
9-10 |
Märulirühm (Relvajõud) |
11-12 |
Hoolivustreenijad |
13-14 |
Ohuhindajad (Relvajõud) |
15-16 |
Tööriista ja
Värvitööd |
17-18 |
Pistrikurühma värbajad |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Keskprotsessor
1-2 |
116 Häirekeskus |
3-4 |
Rahalitsentside kontrollijad |
5-6 |
Asutuste seirekontrollijad |
7-8 |
Vormikasutuse haldajad |
9-10 |
Vormidega varustamise ohvitserid |
11-12 |
Vormihävituse nõustajad |
13-14 |
Taskukaitsja taastäitjad |
15-16 |
Turvasüsteemide paigaldajad |
17-18 |
Vabatahtliku annetamise agentuur |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Hoonestuse Arenduse Planeerimise ja Ajupesu Amet
1-2 |
Meelelahutustalendi otsijad |
3-4 |
Ajaloopuhastajad |
5-6 |
Uudisteagentuur |
7-8 |
Avaliku vihkamise koordineerimine |
9-10 |
Sektori laienemise ülevaatajad |
11-12 |
Semantikakontroll |
13-14 |
Kooslauluagendid |
15-16 |
Alateadvuspolitsei |
17-18 |
Trendituvastajad |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Siseturvalisus
1-2 |
Märulirühm (siseturva) |
3-4 |
Kriminaalekspertiisid |
5-6 |
Õnnekvoodi kontrollijad |
7-8 |
Taasharitavate käitlemine |
9-10 |
Jälitustoimingute teostajad |
11-12 |
Hukkamiskeskuse koristajad |
13-14 |
Mõttejälgijad |
15-16 |
Ohuhindajad (siseturva) |
17-18 |
Reetmissündmuspaiga puhastajad |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Tootmine, Jaotus ja Logistika
1-2 |
Soomusautode eskortimine |
3-4 |
Siniste ruumi catering |
5-6 |
Varustuse montaažijuhtimine |
7-8 |
Välilogistikud |
9-10 |
Toiduvaatide juhtimine |
11-12 |
Inventuurisüsteemide täiendamine |
13-14 |
Trükikontorite välikontrollimine |
15-16 |
Andmekandjate andmetäielikkuse hindamine |
17-18 |
Laosüsteemide inspektorid |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Elektriteenused
1-2 |
Tagavarapatareidega varustamine |
3-4 |
Põlenguraadiuse hindamine |
5-6 |
Vooluringi hooldamine |
7-8 |
Kütuselementide olemasolu tagamine
(Elektriteenused) |
9-10 |
Kütusevarraste käitlemine |
11-12 |
Lõhnavärskendajad |
13-14 |
Voolukõikumise proffessionaalid |
15-16 |
Turvalise Aatomi algatus |
17-18 |
Kaablivarude kontrollijad |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt |
Arendus ja Disain
1-2 |
Bioloogilise sobivusfaktori määrajad |
3-4 |
Botihaldus |
5-6 |
Ravimimõjude testijad |
7-8 |
Andmekaeve välikogujad |
9-10 |
Limakoristus |
11-12 |
RoboPsühho auditid |
13-14 |
Teadlaste vaimse tervise kontrollijad |
15-16 |
Sõidukiteraapia |
17-18 |
Relvatõhususe hindajad |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Tehnoteenused
1-2 |
Magamisasemete inspektorid |
3-4 |
Kloonipaakide tugiteenused |
5-6 |
Ühildatud Motoriseeritud Transport
(ÜMT) |
7-8 |
Kütuselementide olemasolu tagamine
(Tehnoteeenused) |
9-10 |
MemoMax kvaliteedi kontrollimine |
11-12 |
Meditsiiniteenused |
13-14 |
Värvikontrollimine |
15-16 |
Limatuvastus |
17-18 |
Tehniline tugi |
19-20 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
Teenusfirmade oskused
Su teenusfirma koolitas sind ühe oskuse piires veidi
põhjalikumalt. Pärast seda, kui Raali suure lahkuse
eest tänasid, saad sa oma koolitusprogrammi
järgmisest nimekirjast. Teenusfirma poolt
koolitatava oskuse valimine on kohustuslik. Katsed seda oskust
teenusfirma oskusnimekirjade väliselt valida
saavad kohaste vastumeetmetega takistatud.
Sinu valitud oskus peab sinu tegelast rikastama
täpselt ühel kahest võimalikust viisist:
- Uus ja parem: Vali uus "tasuta" oskus
teenusfirma oskusnimekirjast, lisaks nendele kuuele, mida sa
(võib-olla) varem valisid. Uus oskus
töötab täpselt nagu need varasemadki: oskuse
hinne on valdkonna omast 4 võrra kõrgem.
Teenusfirma poolt õpetatud oskus ei põhjusta
kompenseerivat nõrkust.
- Täiendatud: Vali üks
neist kuuest oskusest, mida varem juba täiendasid.
Täiendatav oskus peab olema sinu teenusfirma oskusnimekirjas.
Lisa täiendatud oskuse hindele 4 (arvestades, et maksimum on
18). See täiendamine ei mõjuta ühtki sinu
nõrkust.
Sinu mugavuse huvides on teenusfirmade oskuste nimekirja lisatud ka
valdkonnad, mille alla nad kuuluvad. (M=Mänedžment,
Va=Vargsus, Vä=Vägivald,
R=Raud, K=Kood, B=Bio)
- Relvajõud:
Lõhkamine (Vä), Energiarelvad (Vä),
Käsirelvad (Vä), Laskerelvad (Vä),
Viskerelvad (Vä), Käsivõitlus
(Vä), Sõidukite kasutus ja hooldus (R)
- Keskprotsessor: Turvasüsteemid
(Va), Elektroonika (R), Bottide programmeerimine (K),
Andmeanalüüs (K), Finantssüsteemid (K),
Andmeotsing (K), Sõidukite programmeerimine (K).
- HAP&AP: Tallalakkumine (M),
Käojaanimine (M), Situatsioonitaju (M), Bottide kasutus ja
hooldus (K), Farmakoloogia (B), Ravimine (B).
- Siseturvalisus: Ülekuulamine
(M), Ähvardamine (M), Turvasüsteemid (Va),
Jälitustegevus (Va), Energiarelvad (Vä),
Käsirelvad (Vä), Käsivõitlus
(Vä).
- TJL: Moosimine (M),
Käojaanimine (M), Bottide kasutus ja hooldus (R), Elukeskkond
(R), Sõidukite kasutus ja hooldus (R), Andmeotsing (Va),
Bioteadused (B).
- A&D: Keemia (R), Mehaanika (R),
Tuumaseadmed (R), Bottide programmeerimine (K), Sõidukite
programmeerimine (K), Biorelvad (B), Kloonimine (B).
- Tehnoteenused: Keemia (R), Elektroonika
(R), Elukeskkond (R), Sõidukite kasutus ja hooldus (R),
Bottide programmeerimine (K), Sõidukite programmeerimine
(K), Farmakoloogia (B).
Mutantjõud
Kuna kommud on Raali muidu täiuslikku
kloonimisprotsessi reetlikult saboteerinud, esineb
mõningatel kloonidel teatud kaasasündinud
mutatsioone, mis annavad neile eba- või
üliinimlikud võimed. Kuna need kontrollimatud
geneetilised kõrvalekalded Raali raskete pingutustega
saavutatud sotsiaalset korda ähvardavad, on
mutantjõu salajane omamine reetmine, mida karistatakse
hukkamisega.
Sinu kaasprobleemikütid (ilmselt) seda küll
ei tea, kuid mutantvõime on ka sinul. Sa tead seda ise juba
tükk aega, aga oled seda teiste eest varjanud.
Mängujuht võib sinu mutantjõu ise
määrata ja otsustada sinule sellest mitte
rääkida. Kui ta laseb sinul endal
mutantjõu valida, täna teda ülevoolavalt
ning vaata alljärgnevaid mutantjõudude tabeleid.
Veereta 20nest täringut ja kontrolli vastavalt parajasti
valitud mängustiilile (Klassikaline, Irmus või
Põmmutamine), mis mutantjõud sulle osaks sai.
Mutantjõuga samale reale on kirjutatud ka Vägi.
Kirjuta oma mutanjõud oma rollilehe salajasse ossa
üles ja varja seda kaasmängijate piiluvate silmade
eest.
Kui mängu ajal oma mutantjõudu kasutada
soovid, siis teavita sellest mängujuhti -- eelistatavalt
salajasel vestlusel, väikese sedeli abil või enne
kokku lepitud signaali abil, kodeeritud lipukesi lehvitades vms.
Oma mutantjõu kohta täpsemalt teada
saamiseks pinni mängujuhti.
Mutatsiooni registreerimine
Mõned mutandid on patriootidena oma
võimed Raali Siseturvalisuse teenusgrupis registreerinud.
Pärast seda, kui tead, mida su mutantjõud teeb,
peaksid otsustama kas seda registreerida. Kui omad Masinempaatiat, siis
ära seda mingil juhul paljasta! Raal peab seda
mutantjõudu sedavõrd ohtlikuks, et hukkab selle
omanikud koheselt.
Registreeritud mutanti niisama mutant olemise eest ei hukata.
Kui registreerid oma mutatsiooni, võid oma väge
ilma reetmissüüdistuste ohuta millal iganes kasutada.
Sellegipoolest pead oma vormil kollast triipu kandma (Kollase
õiguskategooria kodanikud kannavad mustade triipudega
ääristatud kollast linti). Registreeritud mutandina
pead arvestama mutandivastaste eelarvamustega. Registreeritud mutante
unustatakse tihti edutada, nad on võllanaljade ohvrid
teenusfirmade reklaamides ja -- mis sinule ilmselt kõige
rohkem muret tegema peaks -- samuti on nad kõige
lähimad patuoinad, kui midagi viltu peaks minema.
Registreeritud mutandid on alamad kodanikud, kui sedagi. Raal talub
sind ja määrab probleemiküttide sekka
lootuses, et sinust on neile abi. Raal määrab
vastutamise sinu turvalisuse eest rühmajuhile. Sinu
kaaskodanikud ei tohi sind ilma rühmajuhi loata niisama maha
lasta, vastasel korral ähvardab neid Raali vara
hävitamise eest taaskasutusse saatmine. Nad ei saa sind enne
hävitada, kuni on sinu reetlikkuse tõendanud.
Kodanikud vihkavad ja jälestavad sind avalikult, kuigi
mõnede salaorganisatsioonide liikmed võivad sulle
kaasa tunda.
Klassikaline
- Sarm
- Korrosioon
- Mutandiavastus
- Elektrišokk
- Empaatia
- Energiaväli
- Hüpertaju
- Levitatsioon
- Masinempaatia*
- Kõigesööja
- Mõttelöök
- Kujumuutja
- Nukumeister
- Pürokinees
- Regeneratsioon
- Limanahk
- Telekinees
- Teleportatsioon
- Räme vedamine
- Röntgennägemine
Irmus
- Kleepnahk
- Adrenaliinikontroll
- Bürokraatiameel
- Sarm
- Varjusurm
- Süvamõtleja
- Elektrišokk
- Empaatia
- Energiaväli
- Hüpertaju
- Masinempaatia*
- Kõigesööja
- Masinintuitsioon
- Mõttelöök
- Pürokinees
- Regeneratsioon
- Kummist kondid
- Mürgine ainevahetus
- Räme vedamine
- Kõhurääkija
Põmmutamine
- Sulandamine
- Kameeleon
- Sarm
- Läbi seinte
- Elektrišokk
- Energiaväli
- Kasvamine
- Levitatsioon
- Masinempaatia*
- Kõigesööja
- Mõttelöök
- Kujumuutja
- Nukumeister
- Pürokinees
- Regeneratsioon
- Kahanemine
- Telekinees
- Teleportatsioon
- Transmutatsioon
- Röntgennägemine
Salaühing
Kunagi minevikus algatas Raal oma tarkuses mitmed Alfakompleksi
salaühingud, et luua kodanike allasurutud allumatustungidele
ohutuid väljundeid. Algsetest sõltumatult tekkisid
teised,
algsetest palju ohtlikumad ühingud. Enamus ühingutest
killunes ruttu mitmeteks vaenutsevateks klikkideks, kes asusid kohe
konkureerima või kogunisti veriseid salasõdasid
pidama.
Need ühingud on suutnud säilida tänaseni ja
kuigi
nendest rääkimine on allumatus, on nende tegevus
teada pea
kõikidele erinevate õiguskategooriate kodanikele.
Kuna ka kõige vanemad salaühingud omavad endas
enesekehtestamise ohtlikke ideid on Raal igasuguse salaühingu
liikmesuse surmaga karistatavaks reetmiseks tunnistanud.
Sellest
on natuke kahju, sest oled salaühingu liige.
Kõik salaühingud värbavad Infrapunaste
tööliste seas väga aktiivselt liikmeid.
Üks selline
ühing värbas su mõned aastad tagasi ning
oled
nüüdseks tuttav nende eesmärkide ja
doktriinidega. Tead
tema sõpru, vaenlasi, meetodeid ning võimalik et
ka
mõnd kontaktisikut, Kuna tajud, et sinu salaühing
on
potentsiaalselt väga võimas
tööriist sinu
elujärje parandamiseks, näed ühingu
eesmärkide
saavutamise nimel tublisti vaeva.
Mängujuht võib sulle öelda
salaühingu nime
või paluda sind see ise veeretada. Ole tema lahkuse eest
tänulik ning veereta 20nest ning seejärel heida pilk
salaühingute tabelisse. Kirjuta see oma rollilehe salajasse
ossa.
Kui veeretad välja tärniga rea, vaata selle
tähendus tabeli alt.
Salaühingu kohta pead infot nõutama
mängujuhilt.
Salaühingute järgud
Nagu ka muudel Alfakompleksi insitutsioonidel on ka enamik
salaühingutest rangelt hierarhilised. Mida kõrgem
on su
järk (auaste) salaühingus, seda enam saad oma
kontakte
piiratud varustuse ja info, kontaktide, krediitide laenamise
või
muude hüvede hankimisel kasutada. Sinu salaühing
annab su
järgu numbriliselt alates 1st (madal) kuni 20ni
(kõrge).
See ei ole (pelgalt) abstraktne number: tegemist on numbriga, mida sinu
ülemused ühingus jälgivad. Üldiselt
on nii, et mida
kõrgem on number, seda suurem on sinu autoriteet alamate
silmis.
Samas on see mõnede ühingute puhul veidi erinev:
kõrge järk võib märkida
suuremat prestiiži
või halvemal juhul seda, palju sul on haldusjamadega
tarvilik
tegeleda.
Sinu algne aste salaühingus sõltub
mängujuhi poolt valitud mängustiilist.
Klassikaline: Veereta 20nest ja jaga tulemus 4ga
(ümardame üles). Tulemus on sinu järk.
Irmus: Sinu järk on 1, mis
tähendab, et oled madala
taseme jõkard. Edenda oma ühingu eesmärke
ning ole
salaülesannetega edukas ja kindlasti saad kunagi ka edutatud.
Põmmutamine: Veereta 20nest. Saadud
tulemus on sinu
järk. Kas sinu meelest on ebaloogiline, et 20nda
järgu autoriteet on kõigest vilets Punane
probleemikütt? Tõsi. Pead mängujuhile
väga hea
põhjenduse välja mõtlema. Tema
täiesti
sõltumatu hinnangu kohaselt võid isegi
mõned
salajased eelised välja teenida.
Relvajõud
1-3 |
Antimutandid |
4-6 |
Death Leopard |
7-9 |
Frankensteinitapjad |
10-12 |
PURGE |
13 |
Kommunistid |
14 |
EKRK |
15 |
Vabad Ettevõtjad |
16 |
Tehnikaklubi |
17 |
Psion |
18 |
Illuminati |
19 |
Muu (Uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Keskprotsessor
1-4 |
Arvutifriigid |
5-8 |
Corpore Metal |
9-10 |
EKRK |
11-12 |
Roheline Liikumine |
13 |
Antimutandid |
14 |
Kommunistid |
15 |
Tehnikaklubi |
16 |
Psion |
17 |
PURGE |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Hoonestuse Arenduse ja Ajupesu Amet
1-2 |
Antimutandid |
3-4 |
EKRK |
5-7 |
Humanistid |
8-11 |
Romantikud |
12-13 |
Roheline Liikumine |
14 |
Kommunistid |
15 |
Müstikud |
16 |
Psion |
17 |
PURGE |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Siseturvalisus
1-3 |
Antimutandid |
4-6 |
Death Leopard |
7-9 |
EKRK |
10-12 |
Frankensteinitapjad |
13 |
Kommunistid |
14 |
Vabad Ettevõtjad |
15 |
Tehnikaklubi |
16 |
Psion |
17 |
PURGE |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Tootmine, Jaotus, Logistika (TJL)
1-5 |
Vabad Ettevõtjad |
6-9 |
Humanistid |
10-11 |
Müstikud |
12-13 |
Romantikud |
14 |
Kommunistid |
15 |
Tehnikaklubi |
16 |
Psion |
17 |
Roheline Liikumine |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Elektriteenused
1-2 |
Arvutifriigid |
3-4 |
Death Leopard |
5-6 |
EKRK |
7-8 |
Frankensteinitapjad |
9-10 |
Vabad Ettevõtjad |
11-12 |
Müstikud |
13-14 |
Tehnikaklubi |
15-16 |
PURGE |
17 |
Kommunistid |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Arendus & Disain (A&D)
1-3 |
Arvutifriigid |
4-6 |
Corpore Metal |
7-9 |
Tehnikaklubi |
10-12 |
Psion |
13-15 |
PURGE |
16 |
EKRK |
17 |
Kommunistid |
18 |
Illuminati** |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Tehnoteenused
1-2 |
Arvutifriigid |
3-4 |
Corpore Metal |
5-6 |
Death Leopard |
7-8 |
Frankensteinitapjad |
9-10 |
Müstikud |
11-12 |
Tehnikaklubi |
13-14 |
Psion |
15-16 |
Roheline Liikumine |
17 |
Kommunistid |
18 |
Illuminati* |
19 |
Muu (uuri mängujuhilt) |
20 |
Salaagent** |
Märkused
* - Kirjuta oma rollilehe salaühinguks "Illuminati". Veereta
uuesti ja saad teada, millises salaühingus sa Illuminati jaoks
luurad.
** - Sind on määratud ühe teise
salaühingu
järgi luurama. Veereta veel kaks korda. Esimene
määrab,
kelle heaks, teine, kelle järgi sa luurad. Kui
veeretad 20
uuesti, määrab grupp, mille järgi sa luurad,
sind
omakorda järgmisesse salaühingusse nuhkima. Kui
piisavalt
20neid veeretad, luurad varsti kogu kompleksi salaühingute
järgi. Edu sulle arvepidamises variisikute
üle!
Salajased oskused
Sinu salaühingu kontaktid õpetasid sulle asju, mida
Raali
pedabotid kunagi ei maininud. Need teoreetilised ja praktilised
oskused, mis ei kuulu ei teadmis- ega tegutsemisvaldkondadesse on
Salajased oskused.
Salajased oskused jagunevad järgmiselt:
- Ebaharilikud Alfakompleksis, aga mitte
just otseselt
reetlikud: Ujumine, Mägironimine ja muud Välismaailma
oskused; käsitööoskused nagu
näiteks toidu tegemine
või klaasipuhumine; varjatult (kodanike hulgas, kelle puhul
hormoonpreparaatide mõju on lakannud) koguni
võrgutamine.
Teadmine kuidas juhtida mitteautomaatset sõidukit on
ebaharilik;
iga sõidukitüüp on erinev oskus. Paku iga
ebahariliku
oskuse jaoks mängujuhile mingi hea põhjendus.
("Hakkasin
raamatuköitjaks, et parandada ühe
Kõrgprogrammeerija
reetlikku Vana Ajaarvamise raamatukogu.")
- Ebavajalikud: heegeldamine ja muud
hobid, ilumaadlus,
Teela-O-MLY faktikogu, videomängud jm. Nende oskuste
väljamängimise eest võib saada
pervessuspunkte, mida
kirjeldame edaspidi.
- Ebatervislikud: Reeturite oskused nagu
Kommunistlik
propaganda, digitaalne pilditöötlus, failijagamine,
võõrkeeled jne; teadmised Vana Ajaarvamise
kultuurist;
kriminaalsed oskused (Tõmbluskeel, Raamatupidamispettused,
Hasartmängud); samuti sinust kõrgemal
õiguskategoorial legaalsed oskused (kõrgem
matemaatika,
väga arenenud teadused, lõhkamine).
Mõned salaühingud nõuavad, et
õpiksid mingid
kindlad Salajased oskused. Teistel on täiesti
vetikakrõpsud, mis sulle nende juures külge hakkab.
Siin
lähistel on üks tabel, mis näitab
salaühingute
õpetamistendentse ja soovitusi. Kui seal on midagi rasvast,
on see antud salaühingu liikmetele kohustuslik. Mitterasvaseid
asju võid asendada nii nagu soovid. Kui mängid
topeltmängu, õpi ära oma
katteorganisatsiooni oskused.
Kui mängujuht sulle just teisiti ei ütle,
võtad sa igast Salaoskuste tüübist
(Ebaharilikud, Ebavajalikud, Ebatervislikud) täpselt ühe
oskuse.
Mängujuht, õigluse võrdkuju,
võib sinu
otsuseid vetostada või neid teistesse
tüüpidesse
paigutada. Ära kunagi vali midagi sellist nagu "eksimatu
kaasprobleemiküttide hävitamine", sest see
võib
ohustada sinu ja mängujuhi vahel olevat õrna
kokkukuuluvustunnet.
Kirjuta oma oskused rollilehe salajasele küljele.
Salaoskustele,
mis valdkondade all olevates nimekirjades ei figureeri, veeretad sa
20nest, et nende oskuste hinnet teada saada. Oskused mittesalajaste
oskuste hulgast määratakse valdkonnast
lähtuvalt. Kui
sul on juba oskus või nõrkus antud valdkonnas,
siis see
ei muutu.
Salajased oskused
Kui sinu salaühing nõuab sult mingi kindla oskuse omandamist, on see ühingu reale
rasvaselt
kirjutatud. Mitterasvased oskused on soovituslikud, aga üldse
mitte kohustuslikud. Kui sulle soovitatud oskus ei meeldi, vali
mõni mõne teise salaühingu poolt pakutud või
veelgi parem: mõtle ise välja ja küsi mängujuhilt
järele.
Ühing |
Ebaharilik |
Ebavajalik |
Ebatervislik* |
Antimutandid |
Väe tundmine |
Koomiksite tundmine |
Rapluskeel |
Arvutifriigid |
Rahahäkkimine |
Släng |
Häkkimine, programmeerimine |
Kommunistid |
Õhkimine |
Traktorihooldus |
Propaganda* |
Corpore Metal |
Küborglus |
Botivaatemine |
Biorelvad |
Death Leopard |
Õhkimine |
Märulifilmid, Pidutsemine |
Hasartmängud |
EKRK |
Alfakompleksi ajalugu |
Preestrioskused |
Masinempaatidega kohtumine |
Frankensteini -tapjad |
Õhkimine |
Tööriistade valmistamine |
Programmeerimine |
Vabad Ettevõtjad |
Kauplemine |
Reklaam ja turundus |
Altkäemaksud, võltsimine |
Humanistid |
Padjakunst |
Hobid, keeled |
Vana ajaarvamise kultuurid |
Illuminati |
katusorganisatsiooni poolt õpetatavad oskused |
Müstikud |
Ravimite hankimine |
Mediteerimine, pidutsemine |
Vana ajaarvamise narkootikumid |
Tehnikaklubi |
Eksperimentaal- varustuse remont ja hooldus |
Videomängud |
Massihävitusrelvad |
Psion |
Väe tundmine |
Koomiksite tundmine |
Rapluskeel |
PURGE |
Õhkimine |
Parastamine |
Biorelvad, rapluskeel |
Romantikud |
Arhiivindus |
Kokkamine, heegeldamine, muusika |
Vana ajaarvamise kultuurid |
Roheline liikumine |
Ellujäämine, Looduslood, Rändamine |
Linnuvaatlemine, Botaanika, Väädi tuvastamine |
Biorelvad |
* Kõikidel salaühingutel on võimalus oma
propagandaoskus Ebatervislikuna ära õppida, iga ühingu
puhul on tegemist unikaalse ja teistest erineva oskusega.
Perverssus ja kiiksud
Sina mängijana (ehk siis mitte sinu tegelaskuju) alustad
mängu 25 perverssuspunktiga.
Nende abil on võimalik sooritada mitmeid
ihaldusväärseid tegevusi, jõuame nendeni
õige
pea. Nüüd on sul täiesti ainukordne
võimalus
hankida lisaperverssust! Seda võimalust kasutad sa
loomulikult
rõõmust tuksleva südame saatel.
Sa võid saada kuni 10 perverssuspunkti, kui valid
ühe või kaks selgelt eristuvat kiiksu:
näidet sinu tegelaskuju isiklikest veidrustest,
äherdustest või kommetest.
Kiiks on ilmne ja äratuntavkäitumismaneer,
mis
mõjutab mängu harva, kui üldse:
näiteks vaikselt
mõmisemine, närvilisuse korral pöialde
keerutamisel,
või tõmblemine iga kord, kui keegi ütleb
"kanalisatsioon". Võimalik, et kiiks tekkis sinu
teenusfirmas
töötamise ajal, võimalik, et
mutantvõime
tõttu. Näiteks, kui oled päevast
päeva
töötanud rikastatud uraaniumivarraste vedajana
ühest
Elektriteenuste reaktorist teise, ära loodagi, et
pääsed
mõne kahtlase lööbe, kahtlaste haavandite
või
siis kergelt helendava karvastikuta.
Kiiks ei ole kunagi salajane. Igaüks, kes üle paari
minuti
sinu läheduses viibib võiks seda märgata.
Kiiks ei
sega sind midagi tegemast; see on midagi, millest alustaksid
võõrad sinu kirjeldamist.
Andmebaasipäring mingi
üldkirjelduse peale nagu "pikk meessoost
probleemikütt,
mustade juuste ja tugevate jõuliste näojoontega"
annaks
rohkem vasteid kui googeldamine sõnaga "sex". Kirjeldus, mis
sisaldab mõnd kiiksu ("Tal olid rangis jalad ja
monitorikujuline
arm lõual, ta luristas nina ja kui ma pakkusin talle
vetikakrõpse, kiljus ta nagu tüdruk")
võtaks su
politseirivistusel vahele 99% tõenäosusega.
Võimalik, et sa ei näe sellel ideel
mõtet. Miks
üldse kiiksu võtta? Esiteks aitab see sul
mängida
unikaalset rolli. Kui see sind ei motiveeri (siis mine mängi
Diablot, tõlkija märkus.)
võta teadmiseks:
Iga kiiks, mis sa rolli tegemise ajal võtad (tohid
võtta
kuni kaks), annab sulle perverssuspunkte. Punktide arv selgub siis, kui
kõik mängijad oma rollilehed koos
mängujuhile viivad.
Mängujuht loeb kõik kiiksud valjusti ette. Iga
kiiksu eest,
mida mängujuht kellegi teisega sarnanevaks peab, saad sa 1
punkti.
Iga kiiksu eest, mis kõigi teiste kiiksudest erineb, saad 5
punkti.
Kuigi perverssust saab vaid kahe esimese kiiksu eest, võid
soovi
korral neid juurde lisada, et oma tegelast veelgi
äratuntavamaks
muuta. Vahi, kuidas sinu kaasmängijad sind julgustavad! Kas sa
ei
taha neid rõõmustada?
Kiiksud mängusituatsioonis
Kiiksud ei anna sulle perverssust mitte ainult rolli loomise ajal, vaid
ka mängusituatsioonides. Kiiksud on sinu rollivihjed. Kui
mängid oma kiiksud tõhusalt ja meelelahutuslikult
välja, võib mängujuht anda sulle
lisaperverssust. Ta
võib sind auhinnata eriti loova kiiksukasutuse puhul, aga
tihti
teeb ta seda mängu lõpus. Ettevaatust!
Igavad
või korduma hakkavad kiiksud ei anna sulle punkte,
ükskõik kui palju sa ka oma kaenlaauku ei nuhutaks
või oma pead paremale naksutaks.
Õiguskategooria
Oma harjumuspärases tarkuses jaotas Raal Alfakompleksi
kodanikud
õiguskategooriatesse. Õiguskategooriad jaotuvad
värvi järgi madalamast kõrgemaks:
Infrapunane, Punane,
Oranz, Kollane, Roheline, Sinine, Indigo, Violetne ja Ultravioletne.
Infrapunase õiguskategooria kodanikud kannavad musta ja
Ultravioletse õiguskategooria kodanikud (tuntud ka Kõrgprogrammeerijatena)
valget. Kõik ülejäänud
rõivastuvad oma
õiguskategooria kohaselt. Ka Alfakompleksi koridorid ja
ruumid
on värvitud õiguskategooriaga vastavates toonides.
Oma
kategooriast kõrgemast koridorist läbilipsamine
või
säärasesse ruumi minemine on reetmine.
Sinu õiguskategooria ei määra midagi muud
peale Raali
usalduse sinu vastu. Kui Raal sind üldse ei usalda (nagu
enamike
kodanikega on), oled tavaline Infrapunane. Teises
äärmuses:
kui Raal usaldab sinu kätte omaenese poolt täidetava
koodi
ülevaatamise, oled sa Kõrgprogrammeerija ja kuulud
Ultravioletsesse õiguskategooriasse. Kõik
Alfakompleksi
kodanikud, ükskõik mis ka nende praegune
õiguskategooria ei oleks, alustasid Infrapunastena.
Mängu
alguses on sind just Infrapunaste pakatavast massist Punaseks
ülendatud. Raal julgustab kõiki kodanikke
kõrgemale
õiguskategooriale püüdlema, et nad saaksid
Alfakompleksi paremini teenida.
Raali usaldusega relvastatud, omavad kõrgema
õiguskategooria kodanikud alamate üle palju
võimu.
Seega on mõnedel isekatel isikutel ka palju erinevam motiiv
õiguskategoorias tõusta: soov kamandada
kaaskodanike
üle. Loomulikult oled nii sina kui sinu
kaasprobleemikütid
sellisest isekusest üle.
Märkus: Mängijad, kes tulevad
Paranoiat mängima
olles mänginud mõnd muud (mittelõbusat)
rollimängu, ajavad tõusmise
õiguskategoorias
segamini millegagi, mida võidakse kutsuda "leveli saamine" -
tegelase oskuste ja üldise pädevuse paranemine. See
on vale! Õiguskategooria näitab ainult
Raali praegust usaldust sinu tegelaskuju vastu.
Raali praegune usaldus sinu vastu ja seega ka sinu
õiguskategooria võivad tihti muutuda: seda nii
üles
kui allapoole. See ei viita absoluutselt sellele, et mängujuht
juhiks mängu kuidagi juhuslikult, ilma piisava austuseta sinu
tegelaskuju hoolsate karjääriplaanide vastu. Lollus.
Kes
sellist asja võiks ette kujutada?
Atribuudid
Sinu probleemikütil, nagu igal teisel inimesel Alfakompleksis,
on kaks loomuomast atribuuti: Vägi
ja Ligipääs.
Hoiatus! Sinu atribuutidel on numbriline hinne, aga
Punasel
õiguskategoorial puudub sul õigus oma atribuutide
väärtust teada. Sul on ainult mingi empiiriline
teadmine
sellest, mida atribuudid hindavad. Oma või teiste
atribuutide
numbriliste väärtuste teadmine allpool Ultravioletset
õiguskategooriat on reeetmine.
- Vägi näitab sinu
mutantjõu tugevust. Mida
kõrgem on sinu Vägi, seda tõhusamalt sa
oma
mutantjõudu kasutada suudad.
- Ligipääs kirjeldab kui
lihtne või keeruline on sul Alfakompleksi
bürokraatia tingimustes asju ajada. See
määrab sinu teadlikkuse paberimajanduse
pisinüansside
kohta ja sinu võime tõmmata õigeid
niite, et
olulistelt kodanikelt teeneid saada.
Ligipääs erineb õiguskategooriast, mis
näitab
Raali usaldust sinu vastu. Ligipääs ei ole
usaldusväärsus, pigem tõhusus
välitingimustes.
Mida suurem on sinu Ligipääs, seda sujuvamal saad sa
(näiteks) selle tülpinud letitaguse ametniku oma
katkise
dušiotsiku parandamist organiseerima.
Sedapidi on Ligipääs parem kui
õiguskategooria.
Kõrge õiguskategooria viib su TJL keskuses
järjekorra eesotsa ja lubab sul ametnikku ähvardada -
samas,
kui ametnikul asendusotsikut pole, ei aita ka ähvardamine.
Ligipääs annab sulle samas teadmise, et vajad
täidetud Sanitaartehnilise Varsustuse Varu
Nõudeblanketti 2214-TJL-3632 ver. 12, kuues eksemplaris.
Või teisalt võib Ligipääs
kindlustada, et sinu
Vabast Ettevõtjast sõber orgunnib sulle
Infrapunaselt
turult dušiotsiku nobedastikohale.
Atribuutide kahanemine
Sul ei ole õigust teada kuidas mängujuht sinu
atribuutide
hindeid kasutab. Üldjoontes kasutab ta neid varieeruva
punktivaruna, mida ta võib sinu tegelase tegutsemise
käigus
kulutada.
- Kui kasutad oma mutantvõimet võib
mängujuht sinu Väge vähendada,
sümboliseerimaks uraani neelamisel või oma
ülemuse süütamisel kuluvat energiat.
- Kui soovid midagi bürokraatia tingimustes
saavutada,
võib mängujuht sinu Ligipääsu
kahandada,
arvestades sissekasseeritud teeneid oma briifinguruumi leidmise
või dušiotsiku parandamise nimel.
Ära küsi mängujuhilt mitu punkti
sul on, ega ka seda
kui palju millegi saavutamine võib atribuute kahandada. Need
küsimused on keelatud ja karistatavad rangete meetmetega.
Pärast sinu punktide kahandamist kirjeldab mängujuht,
mis on
sinu tegevuse tulemus. Ta võib, aga ei pruugi selgitada, kas
kahandamine üldse mõju avaldas, vastavalt sellele
kuidas
see tema salapäraste eesmärkidega sobitub.
Kui sul atribuudipunktid otsa lõppevad, ei saa sa seda
teada.
Võimalik, et mõistad seda korduvatest
ebaõnnestumistest. Mängujuht võib
atribuute taastada
järgmise sessiooni või stseeni alguses. Ära
küsi mängujuhilt millal ta järgmine kord
punkte taastada
kavatseb. See küsimus on keelatud ja sellele järgneb
karistus.
Varustus
(võite tutvuda ka presentatsiooniga,
tõlkija märkus)
Kommunismikatkuga võitlemise edu on realiseerunud
tänu
kõikehõlmava käsumajanduse kehtestamise,
kõigi kodanike ühispingutustele, igalt kodanikult
vastavalt
tema võimetele nõudmise ja igaühele
vastavalt
[SALASTATUD] andmisele. Viimastel aastatel on
Kõrgprogrammeerijad Alfakompleksi majanduse ümber
kujundanud, et parandada rikkuse kogunemist nende kätte, kes
seda
kõige otstarbekamalt kulutada suudavad:
Kõrgprogrammeerijad. Seepärast toodavad paljud uued
teenusfirmad erinevaid tarbeesemeid, mida sind, lojaalse kodanikuna,
igati tungivalt väga ostma julgustatakse. Osta tihti! Kuluta
vabalt! Kuluta oma viimase piirini, see on hea
Kõrgprogrammeerijatele ja seega ka Alfakompleksile!
Sul on nii isiklik varustus mida ostad omale
isiklike krediitide eest ning varustus, mis on sulle Raali
teenusfirmade poolt missiooni täitmiseks määratud.
Sinu isiklik varustus koosneb standardsetest punastest tunkedest,
saabastest, kuu aja kiirtoiduvarust ja nii paljudest
õnnelikkusravimitest, kui vajad. Võid isiklikku
varustust
vastavalt siin lähedal paiknevale tabelile alati juurde osta.
Kui
sinu isikliku varaga midagi juhtub, pead selle oma rahaga uuesti ostma
ja võid ühtlasi saamatu varaga
ümberkäimise eest
Raali halvakspanu teenida.
Sinu määratud varustuses on:
- Üks laserpüstol, ilma toruta.
Märkus: sinule
määratud laserpüstolil
puudub todu. Ilma toruta püstol ei tulista. Laseritorud on
varustatud värvikoodidegavastavalt
õiguskategooriatele ja
neid saab TJL keskusest koos missioonivarustusega. (Ilma korrektse TJL
autoriseeringuta lasertoru hankimine on võimatu,
ükskõik mida su salaühingu kontaktid
väidavad.
See on võimatu, niiet ära sellele isegi
mõtle. TJL,
tänan teid väga)
- Üks punane Reflekturvisest üleriiete
komplekt (enam-vähem) sinu suuruses.
- PisiSõber 1300
Sinu PisiSõber on abivalmis väike telefon ja
tehisintellekt, mis on pakitud taskutelefoni suurusesse
kergestipeidetavasse plastikkarpi. Pisisõbral on
väike
värviline puuteekraan, stilus, tavaline telefoninupustik ja
sissehitatud kaamera, mille abil on võimalik suvalist
reetlikku
tegevust kas filmida või pildistada. PisiSõbras
on ka
sissehiehitatud vormid ülalmainitud reetliku tegevuse kiireks
raporteerimiseks.
Sinu PisiSõber võimaldab alati Raalile helistada,
nagu ka
missioonijuhtimiskeskusse, kui nad sinuga on nõus suhtlema.
Kõik pildid, info ja tekstisõnumid kopeeritakse
koheselt
sinu isiklikule parooliga kaitstud võrgus paiknevasse
failihoidlasse, mida Siseturvalisus avaliku teenusena pakub (Sinu
Lõppkodaniku litsentsileping annab Siseturvalisusele
õiguse sinu failiala oma äranägemise
järgi
kasutada).
Varustus
Varustuse nimekiri
See tabel võtab
kokku hulga nii
tavalisi kui ka kõrgelt hinnatud esemeid ja nende tavalised
TJL
laohinnad. Hinnad varieeruvad vastavalt tootmisnormidele, Raali
kehtivale inflatsioonipoliitikale ja vastavalt muudele igavamatele
põhjustele.
Igal esemel on
õiguskategooria,
alla mille on antud eset ilma Raali autorseeringuta illegaalne omada.
Kahe tärniga (**) eseme omamine allpool
määratud
õiguskategooriat on reetmine. Irmusas mängus on oma
õiguskategooriast kõrgemate esmete, millel pole
kaht
tärni, omamine karistatav trahviga. Klassikalises ja
Põmmutamises on eseme omamine reetmine.
Märkus:
Kui sulle siin midagi ei
meeldi, muuda ära.
Botid
[hind;õiguskategooria]
Botiaju, kasutatud: 500; varieerub
Rünnakbot**: 30000; S
Dokbot Mudel 4: 4000; P
Dokbot Mudel 18: 100000; R
Turvabot: 8000, R
Jackbot: 10000; O
Lemmikbot: 400; suvaline
Boteener: 2500; K
Korisbot: 1000; P
Pedabot: 1000; P
Lahingbot Mudel 425 Mark 4**: pole
müügiks
Comid ja kaamerad
Com 1: 100; P
Com 2: 500; K
Com 3: 1000; R
Com 4: 5000; I
Kaamera 1: 600; P
Kaamera 2: 1000; R
Kaamera 3: 5000; I
Kaamera 4: 10000; V
Kaamera programmida: 100; varieerub
Pisisõber: 250; P
Sõidukid
Sõidukite hind ja saadavus
varieerub. Võimalikud vaidlused. Hind ei sisalda
vahendajapoolset tööd ja lisavarustust.
Automaatauto: 15000; P
Kopter: 75000; R
Roomur: 50000; K
Lendbot: 125000; S
Transbot: 50000; O
Kulgur: 2500; P
Trendi-Sammur: 800; O
Pistriksõdalane**: liiga kallis;
S
Varustus ja kraam
Põrkav Pudeli
Pruulitis: 1
Mootorsaag: 50; P
Marsikepp: 100; R
Šokolaadibatoon: 10; O
Rõivad: 25
Külm Lõbu: 2
Plastivillapulgad, 100: 10; P
KrõpsikuAeg Vetikakrõbuskid:
1
Esmaabikomplekt: 10
Taskulamp: 5
Gaasimask: 50, P
Geigeri loendur: 150; R
Prillid, infrapuna: 100; P
Kaitseprillid: 5
Kuum Lõbu: 2
Võtmehoidja, ilus: 100: 2; P
Võtmehoidja, kole: 1
Mikrolaineahi: 100; P
Muusikariistad, vana ajaarvamise**:
1000; S
Värv**
4
liitrine pang: 1000; S
aerosool:
100; S
Isiklik hügieenikomplekt: 5
Külmik, kaasaskantav: 250; O
Kingad/saapad/kummikud: 25
Seep, tavaline: 2; P
vedel: 2;
O
nööril: 2; Y
lõhnastatud: 20; R
läbipaistev: 20; S
eriti mõnus: 200; I
9944/100% puhas: 200; V
SuperLiim, tuub: 10, P
SuperLiimi lahustaja, tuub: 100; O
Rätik pisike: 5; P
suur: 15; O
mustriga: 15, Y
Tolmuimeja: 200; O
Vitamiinid: 20; K
Päris
lõpus on ka väike tabel Infrapunasel turul
müüdavatest asjadest, kus on ostmiseks veelgi rohkem
lahedat ja võimalik, et reetlikku kraami.
Määratud varustust sa ei oma. Sa kasutad seda
oma
teenusfirma heast tahtest lähtuvalt. Sa vastutad nende esemete
eest oma rahaga; kui nendega midagi juhtub, pead teenusfirmadele antud
esemete maksumuse kompenseerima või riskid Raali ametliku
pahameele alla sattumisega.
Isikliku varustuse hulgas on sul ka MA-kaart.
MA-kaart
Raal nõuab igalt kodanikult, et tal oleks kaasas Makse ja
Autoriseerimiskaart - üldtuntud kui MA-kaart. Kuigi kaart
näeb välja nagu Vana Ajaarvamise krediitkaart, on MA
kaart
palju enamat. Sinna on laetud sinu biomeetrilised andmed,
arveldusajalugu, varanduslik ülevaade ja autentimiskoodid,
mõneti on MA-kaart sinu identiteet.
Kahjuks ei testi kaardi sisseehitatud sensorid seda, kas kaardi kandja
on tema omanik. Raal otsustas pärast põhjalikku
majandusmudelite analüüsi, et pole oluline, kes raha
kulutab,
kuni keegi seda teeb. Seega, kui kaotad oma MA-kaardi, on varas
Ametlikult Sina, kuni sa kaardi tagasi saad, tühistad
või
hävitad.
Kaardi tühistamine on Keskprotsessoris nii umbes
päeva jagu
kestev epopöa (kuigi see pole üldse
võrreldav
kolmepäevase kaardi asendamiseks vajamineva
põrguga), ja
seega on praktilisem oma varastatud kaart üles leida: vahepeal
võib ju kelleltki teiselt seniks tema kaarti laenata ja seni
Ametlikult Tema olla.
Alfakompleksis on identiteedivargus seega mitte hüpoteetiline
probleem, vaid üsna igapäevane tegevus. Targad
kodanikud
kipuvad kaardi kaitsmisel äärmustesse minema.
Siiski, ärge muretsege! Kaardivargus ei tähenda
kohest
finantskrahhi. MA-kaardi süsteem on ääretult
ebastabiilne ja sõltub oma ostujõu ja pakutavate
soodustuste osas sektorist, päevaajast ja andmebaaside
kättesaadavusest.
Sinu tegelane on valmis!
Oled end edukalt rolli tegemise protsessist läbi
närinud. Orientatsiooni paikasättimine pole
veel lõppenud! Jätkake kohe
järgmise peatükiga.
PARANOIA kaubamärgi omanikeks
on Eric Goldberg ja Greg Costikyan, kellele kuuluvad ka PARANOIA
autoriõigused. Käesolevat eestikeelset
tõlget on, tänu nende laheke loale, lubatud
kasutada ainult mittekommertslikel eesmärkidel. Raal on teie
sõber.
Copyright © 1983, 1987, 2004 Eric Goldberg and Greg Costikyan.
PARANOIA is a trademark by Eric Goldberg and Greg Costikyan. All rights
reserved.