Paranoia

Arenguvõimalustest

Nagu kirjeldati peatükis "Asjade tegemine" võib mängujuht sind eriti meelelahutuslike tegevuste, tegevuskäigu edasiviimise või muidu mängu paremaks muutmise eest premeerida Perverssusega. Enamuse perverssusest kulutad sa ilmselt (loodetavasti!) Üldperverssusmõjuritele, et täringuveeretuste edukust muuta. Perverssust saab kasutada ka oma tegelase pädevuse tõstmiseks.

Astu ette ning teeni, kodanik!

Sinu harimine on lõpetatud. Kui oled oma probleemiküti valmis saanud, anna see heakskiidu pälvimiseks mängujuhile. Ta võib seda parandada või paluda sinul seda parandada. Kui mäng algab, võib mängujuht paluda sul oma tegelast teistele tutvustada; ära neile saladusi räägi, või riskid varase hukkamisega.

Nüüd, kus tead tegelase loomisest, Alfakompleksist ja Raalist, mängimiseks piisavalt reeglitest. Tegelikult ei teagi sa eriti palju, mis ongi võti paranoia säilitamiseks. Elu on põnev, kui vaenlane on tundmatu. Edukas probleemikütt arendab endas eluterve ebakindlustunde.

Samas ära lase paranoial end halvata. Parema ligipääsu ja tunnustuse teenimiseks pead olema nutikas, usaldama intuitsiooni ja olema julge. Kõrgematel õiguskategooriatel võidakse sinule usaldada ka saladusi, mis praegu on keelatud.

Ära unusta: Teised mängijad on sinu tegelasest algusest peale huvitatud. Loomulikult on nende põhihuvi ta hävitada, kuid ka see on omamoodi huvi. Nad aitavad otsustada mis ohtudega sinu tegelane saab silmitsi seisma; samuti langetavad nad loovaid otsuseid situatsiooni kohta, millesse sinu tegelane satub.

Nad keskenduvad sinu tegudele. Mängi selle huviga. Ära lase neid peost. Lahuta meelt.