Lehe sisu juurde

Dragon.ee




Appi, mu laps tegeleb larbiga!

ehk lühike tutvustus sellest, mida laps seal metsas õieti teeb.

Autor: Heidi Westerlund, tõlkis: Sorontur Originaaltekst

LARP ehk päris elus rollimäng põhineb rolli sisseelamisel - igale mängijale antakse tegelane, kellena ta peaks esinema kogu mänguaja: mõtlema nagu tema mõtleks, käituma nagu tema käituks. Mõte on peaaegu sama kui improvisatsiooniteatritel, ainult et publikut ei ole. Teisalt on live-rollimängimine mäng. Samal moel, nagu lapsed elavad kodu-mängus sisse ema ja isa ja lapse rollidesse, ollakse ka selles mängus väljamõeldud tegelased.

Lihtne on pidada fantaasialarpide üleloomulikke elemente murettekitavateks: kas laps hakkab tõesti nendesse uskuma, mida need endast õieti kujutavad? Hea ülevaate fantaasiamaailmast saab kasvõi lugedes J. R. R. Tolkieni .Sõrmuste isandat. (või vaadates selle põhjal vändatud filmi) ja, juhul kui tahad fantaasiarollimängudest rohkem teada saada, siis Eesti rollimänguportaal www.dragon.ee annab asjast küllaltki põhjaliku ülevaate.

Kindlasti tundub vanematele imelik, kui 14-aastased lapsed mängivad üle kolmekümeaastast abielupaari või sõjakaid rüütleid. Paljude asjade jaoks, on olemas markeerimismeetod. Võitlemist näiteks simuleeritakse nüride pehmendatud relvadega, mis ei tee ka tabamuse puhul haiget. Mõnikord aeglustatakse mängijate turvalisuse huvides ka liigutusi. Peamine: kedagi ei sunnita tegema midagi, mis talle ei meeldi (välja arvatud enda järel koristamine). Ennast mängule registreerides küsitakse enamasti, millist tegelast tahetakse mängida, millist mitte mingil juhul (ja isegi kui ei küsita, tasuks ikkagi öelda). Sellega püütakse anda kõigile meelepärane tegelaskuju. Suunitluselt täiskasvanutele mõeldud mängudel on kehtestatud vanusepiirang ja ka ilma vanusepiiranguteta mängudel antakse noortele mängijatele üldiselt nendeealised tegelaskujud.

Mängu korraldajaid kutsutakse mängujuhtideks, ingliskeelne termin on gamemaster ehk lühendatult GM. Nemad kirjutavad karakterid, mõtlevad välja tegevusliinid, otsivad mängukoha. Samas ei vastuta nad otseselt mängijate eest. Mõned lasevad täita isegi erilised vastutusest vabastamise lepingud. Seega on iga alaealise mängija vanema otsustada, kas ta tahab oma last larpidele lasta või mitte. Juba enne loa andmist võivad vanemad koos lapsega tutvuda mängu koduleheküljega. Üldiselt peaksid need selgitama, mida arutluse all olev mäng endast kujutab.

Kindlasti vajab laps oma harrastuses ka abi. Ise riiete valmistamine, mängupaigale saamine ja kõik praktilised tööd tekitavad palju peavalu. Üldiselt on abi enam kui teretulnud. Ja siis võib lapse huvi ka jagada.

Ja alati võib minna ka ise proovima, Eestis on mitmeid vanemaid kui neljakümneseid larpijaid!

Lisainfo saamiseks võib alati sirvida Dragon.ee rollimänguportaali, mis sisaldab tutvustavaid ja abistavaid artikleid-materjale, ning külastada sealsamas asuvat foorumit, kus kogenud rollimängijad on meeleldi valmis tekkinud küsimustele vastama.

Ühtlasi saab pöörduda ka rollimänguseltsi Kivitsõõr poole, mille koduleheküljel on lisainfot ning liitumisvorm. Klubil on ka ruumid Tartus Pargi tn. 8, kus toimuvad mitmed rollimängude ja larbiga seotud üritused.


© Dragon.ee | E-post: dragon(ät)dragon.ee | HTML'i kontroll